Fantasie, Recensies, Young Adult

Recensie | Scarlet – Marissa Meyer

Scarlet is het tweede deel in de The Lunar Chronicle serie. Ik was al erg enthousiast over het eerste deel, Cinder, dan mag het tweede deel natuurlijk niet ontbreken. En aangezien ik een tijdje gelezen de gehele box gekregen heb, was dat geen probleem. Benieuwd of ik het tweede deel net zo interessant en goed vind als het eerste deel? Je leest het hieronder.

Recensie - Scarlet - Marissa Meyer

Naam: Scarlet
Auteur: Marissa Meyer
Uitgeverij: Blossom Books
Aantal pagina’s:434
Originele titel: Scarlet

Cinder is gevangen genomen in het paleis in Nieuw-Beijing en zal alles op alles moeten zetten om te ontsnappen en te ontkomen aan koningin Levana. Ondertussen is aan de andere kant van de wereld Scarlet Benoit uit Frankrijk op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Scarlet ontdekt dat zij veel verborgen hield, en dat haar geheimen levensgevaarlijk zijn. Straatvechter Wolf lijkt de enige die Scarlet kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Als de zoektocht van Scarlet en Wolf hen uiteindelijk bij Cinder brengt, blijkt dat ze elkaar veel meer nodig hebben dan ze ooit konden vermoeden. Het is oorlog op Aarde, en koningin Levana is meedogenloos – en op zoek naar hen.

In het tweede deel van de The Lunar Chronicles gaat het verhaal van Cinder verder. Wat ik erg leuk vind in dit boek is dat de hoofdpersonages uit het eerste deel, samengevoegd worden met de karakters uit het tweede deel. Het is dus echt een serie die niet op zichzelf staand is. Scarlet is in mijn ogen gebaseerd op het sprookje van Roodkapje. Je ziet veel dingen uit dat sprookje terug komen maar dan in een modern jasje. Echt heel leuk opgezet, verwerkt en geschreven.

Het boek zit vol spanning en avontuur. Ook vind je er de nodige dosis humor en liefde in, wat het verhaal gelijk weer meer gevoel geeft. Met deze afwisseling is het een boek die je nieuwsgierig houdt en je het hele verhaal door blijft vermaken. Geen moment is saai of te langdradig in mijn ogen.

Hoofdkarakters & schrijfstijl

Ook de hoofdpersonages in dit boek zijn weer fantastisch! Ik hou er zo van als een schrijfster karakters zo sterk en mooi weet neer te zetten in een verhaal. Het karakter welke mij het meest heeft doen verwonderen in dit verhaal is Wolf. Hij is schattig, lief maar heeft tegelijkertijd ook een duistere kant waar ik liever niets mee te maken zou willen hebben. Het is een echte badboy waar iedereen wel een kleine crush voor ontwikkeld.

Marissa Meyer heeft echt een heerlijke schrijfstijl. Het is duidelijk, de verhaallijnen zijn logisch en de karakters zijn altijd uniek en leuk opgezet. En ondanks dat het dus gebaseerd is op een bestaand sprookje, weet Marissa Meyer een leuke eigen draai te geven aan Scarlet waardoor het verhaal ineens heel uniek is en totaal onvoorspelbaar.

Ik gaf het boek Scarlet vier hartjes omdat het een goed vervolg is op het eerste deel Cinder. Verder weet Marissa Meyer gewoon weer een goed verhaal neer te zetten. Ik hou van deze serie en ben ook weer heel benieuwd naar het derde deel!

[bol_product_links block_id=”bol_5cbf592b53c64_selected-products” products=”9200000092941263″ name=”Scarlet – Marissa Meyer” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij het tweede deel van de The Lunar Chronicles ook al gelezen? Of is het een boek die op jouw wishlist staat? Wat vind/verwacht jij van dit boek? Laat het mij weten in de reacties hieronder, op Instagram of gezellig op Facebook. Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen!