Recensie | Hof van Vleugels en Verwoesting – Sarah J. Maas

Aan al het moois komt helaas een einde. Zo ook aan deze heerlijke serie. Hof van Vleugels en Verwoesting is het derde en laatste deel van de ACOTAR serie, geschreven door Sarah J. Maas. Ik heb al volop genoten van de eerste twee delen, dan kan het derde deel natuurlijk niet ontbreken. Maar was deze net zo goed als de eerste twee delen? En krijgt deze ook de 5 sterren die de andere boeken ook kregen uit deze serie? Je leest het hieronder, in mijn eerlijke & persoonlijke recensie van ‘Hof van Vleugels en Verwoesting’.

Quote uit het boek: ‘Herinner elkaar er geregeld aan dat wat wij als onze grootste zwakheid zien, soms onze grootste kracht kan zijn’ – Azriel

Naam: Hof van Vleugels en Verwoesting
Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Best of YA
Aantal Pagina’s: 614
Genre: Young Adult, Romantisch, Fantasie
Oorspronkelijke titel: A Court of Wings and Ruins
Uitvoering: Paperback & E-Book
Prijs: Paperback: €19,99 / Ebook: €12,99

Feyre is teruggekeerd naar het Lentehof, vastbesloten informatie te verzamelen over Tamlins plannen en die van de koning, die heel Prythian wil overheersen. Maar ze moet een dodelijk spelletje spelen om Tamlin te misleiden – één misstap betekent het einde, niet alleen van Feyre, maar van haar hele wereld. Als de oorlog uitbreekt, moet Feyre beslissen wie van de oogverblindende en dodelijke Edelheren ze kan vertrouwen. En ze zal op onverwachte plekken naar bondgenoten moeten zoeken. De aarde kleurt rood wanneer de immense legers strijden voor de macht over dat wat hen allemaal kan vernietigen.

De Cover

De cover blijft in dezelfde stijl als de eerste twee delen wat ik persoonlijk echt heel mooi vind. Zoals ik in de eerdere recensies van zowel Hof van doorns en rozen als in die van Hof van mist en woede al beschreven hebt, heeft ieder deel zijn eigen kleur. Hierdoor krijgt elk boek een eigen uitstraling, maar blijft het tegelijk wel in dezelfde stijl. Dit vind ik dus erg mooi naar voren  komen. Samen als serie komen ze heel mooi uit. Strak, duidelijk en in dezelfde stijl. Apart van elkaar zijn ze toch uniek door hun eigen kleur. Een genot voor het oog dus, als je het mij vraagt.

Quote uit het boek: ‘Onthoud dat je een wolf bent. Je kunt niet worden gekooid’ – Rhysand

Ik hou van de schrijfstijl van Sarah J. Maas. Haar heerlijke easy to read manier van schrijven. Je leest er echt heerlijk doorheen en wanneer er vanuit een ander perspectief geschreven/verteld wordt, is dat duidelijk te zien aan het lettertype. Daarnaast weet ze de verhalen op een romantische maar tevens luchtige manier te verwoorden en te beschrijven. In dit deel van de serie liep ik helaas wel tegen wat langdradige stukken aan, wat ik niet van Sarah J. Maas gewent bent in deze serie. Dit kan persoonlijk zijn, maar wellicht ook iets wat andere lezers opgevallen is.

Wat vind ik van het boek Hof van Vleugels en Verwoesting?

Hof van Vleugels en Verwoesting is het derde boek in de serie en ook dit verhaal was weer heerlijk om te lezen. Het verhaal gaat door waar de andere twee delen gestopt waren. Dit maakt het een echte serie en kun je de boeken dus niet individueel van elkaar lezen. Ik vind Feyre en Rysand echt geweldige personages waar ik echt van ben gaan houden. De liefde die van de bladzijdes af spat, de wanhoop die ze soms voelen wanneer er iets spannends gebeurd, je voelt het allemaal. Dat is echt de kracht in dit fantasierijke verhaal. Ja, fantasierijk is het zeker en je hebt zeker een open minded instelling nodig om van dit fantasie boek met fae en krachten te kunnen gaan houden. Maar wanneer je dat eenmaal gedaan hebt bij het eerste deel, weet ik zeker dat je huilend het laatste boek sluit.

Waar ik in dit boek helaas wel tegenaan liep waren wat langdradige stukken. Dit ben ik helemaal niet van deze serie gewent, laat staan van de schrijfster. Hierdoor was ik ook een stuk langer bezig met dit boek en was het oppakken van het verhaal soms iets lastiger dan met de vorige delen. Door dat ene minpuntje vind ik dit deel een absolute 4 sterren rating waardig. Door het langdradige gedeelte iets minder goed dan de eerste twee delen maar absoluut een aanrader!!

Ik sluit deze serie met een knoop in mijn maag. Een bookhangover, want ik wil nog geen afscheid nemen van de liefde tussen Feyre en Rysand, de zussen Elain en Nesta en de bizar mooie werelden, personages en krachten die in dit boek naar voren komen. ACOTAR is echt een super mooie serie, zeker een aanrader als je nog opzoek bent naar een leuke, fantasierijke serie van een top schrijfster.

Novelle Hof van IJs en Sterren

Gelukkig hoeven we nog niet helemaal afscheid te nemen met Feyre en Rhysand. Op 30 mei 2018 verschijnt de novelle Hof van IJs en Sterren uit. Een novelle houd in dat het een verhaal is dat korter is dan een roman, maar langer is dan een verhaal. In dit deel gaat het verhaal van Feyre en Rhysand dan ook verder. Het speelt zich af in de maanden na de grote verwoesting, waarin Feyre, Rhysand en hun vrienden het Nachthof weer proberen op te bouwen. Ik ben super excited dat deze novelle uit gaat komen! Oh, en de cover van deze novelle is echt prachtig!!!

Interesse gekregen in dit boek?
Bekijk op bol.com

Heb jij de Hof van doorns en rozen ook gelezen en ben je er net zo fan van als ik? Welk deel sprak jou het meeste aan? Ik lees het graag in de reacties hieronder.

P.S. Bekijk hier de recensie van Hof van Doorns & Rozen en Hof van Mist en Woede

– When you support small business, you’re supporting a dream ♥

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥

2 gedachten over “Recensie | Hof van Vleugels en Verwoesting – Sarah J. Maas