Recensie | Hof van Mist en Woede – Sarah J. Maas

Na het lezen van het eerste deel van Sarah J. Maas haar ACOTAR serie, kon ik niet wachten om te beginnen aan het vervolg op dit deel. Hof van Mist en Woede is het tweede deel waarin het verhaal van Feyre, Tamlin, Lucien en Rhys verder gaat. Ik las dit deel vol enthousiasme. Hieronder vind je alle informatie over dit boek en schrijf ik mijn persoonlijke mening.

Cover Hof van Mist en WoedeNaam: Hof van Mist en Woede
Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Best of YA
Aantal Pagina’s: 605
Oorspronkelijke titel: A Court of Mist and Fury
Prijs: €19,99

Quote uit het boek: “Als je voldoende moed bij elkaar raapt, weet je dat het niet belangrijk is wat anderen van je denken.”

Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

De cover

De covers van zowel Hof van Mist en Woede als de andere delen van deze serie zijn simpel, strak en toch ieder uniek op zijn eigen manier. Dit vind ik ook de kracht van deze serie. Ze lijken allemaal op elkaar, maar je kunt ze elk prima onderscheiden door de opvallende kleur die ieder deel heeft. Allemaal verschillend op hun eigen manier, maar toch ook één geheel wanneer je ze bij elkaar zet in je boekenkast.

De schrijfstijl van Sarah J. Maas is een heerlijke, easy to read schrijfstijl. Dit viel me in het eerste deel van deze serie ook al op. Mooie uitspraken/quotes, geen moeilijke zinsopbouw of een te lang uitgerekt verhaallijn. Sarah J Maas weet ook deze keer weer de momenten vol liefde, verdriet en woede prachtig te omschrijven. De emoties zijn in dit deel wederom voelbaar en spatten gewoon van de bladzijdes af.

Sarah J. Maas laat zien dat ze kan schrijven, dat bewijst ze elke keer weer opnieuw.

Quote uit het boek: “Op alle mensen die naar de sterren kijken en een wens doen, Rhys”

Wat vind ik van dit boek?

Ook Hof van Mist en Woede vind ik een ijzersterk en prachtig verhaal. Het verhaal gaat verder, waar Hof van Doorns en Rozen zo abrupt is geëindigd. Vol met spanning, liefde en verdriet gaat Feyre verder met haar avontuur in Prythian. Niet alleen in het Lentehof, maar ook verschillende andere hoven geven een kijkje in hun ’thuis’.

Het begin van dit boek heeft zo’n verrassende plot twist. Eentje die ik totaal niet aan zag komen. Maar hoe dieper ik in dit verhaal kwam, hoe meer ik deze plot twist ging waarderen (geen zorgen, ik zal geen spoilers geven). Ik vind het juist ijzersterk van Sarah J. Maas wanneer je alle meest voorspelbare situaties in 1 keer van tafel veegt door gewoon een heel andere kant op te gaan. Ik kan dan ook met zekerheid zeggen dat bijna niemand deze twist aan ziet komen.

Sarah J. Maas laat ook dit verhaal weer voor mij leven door alle verschillende karakters zo goed neer te zetten. Geen enkele personage wordt snel ‘afgeraffeld’. Er is echt nagedacht over wie ze zijn, wat hun verleden is en wat de drijfveren van de verschillende hoven zijn. Doordat er zo goed over nagedacht is, komt dit verhaal zoveel meer tot leven.

Ook Hof van Mist en Woede is in mijn ogen echt haar 5 hartjes waardering waard. In een woord: Wauw! Voor mij heeft dit verhaal alle elementen die een goed boek moet hebben. Een plot twist die je niet aan ziet komen, karakters waar je van gaat houden en een verhaallijn die steeds sterker en sterker wordt. En als ik alle enthousiaste bookstagrammers mag geloven, wordt deel 3 ook ijzersterk.

Interesse gekregen in dit boek?Koop bij bol.com

Heb jij Hof van Mist en Woede ook gelezen en ben je ook net zo enthousiast? Of vind je deze serie juist tegenvallen? Vertel het me hieronder in de reactie, ik ben ontzettend benieuwd naar jullie meningen.

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥