Recensie | Hof van Doorns en Rozen – Sarah J. Maas

Omslag Hof van Doorns en Rozen Sarah J Maas

Iedereen heeft het er over en is laaiend enthousiast over deze serie.. Dan heb ik het natuurlijk over: Hof van Doorns en Rozen van Sarah J. Maas. Deze enthousiasme maakte mij nieuwsgierig naar niet alleen dit boek en deze serie, maar ook naar deze bestseller auteur. Ik besloot uiteindelijk deze serie ook in huis te halen. Hieronder lees je alle informatie over het boek en mijn eerlijke mening over dit boek.

Omslag Hof van Doorns en Rozen Sarah J MaasNaam: Hof van Doorns en Rozen
Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Best of YA
Aantal Pagina’s: 421
Oorspronkelijke titel: A Court of Thorns and Roses
Prijs: €19,99

Het bos waarin de negentienjarige Feyre woont is in de lange wintermaanden een koude, sombere plek. Haar overlevingskansen en die van haar familie berusten op haar vermogen om te jagen. Wanneer ze een hert ziet dat opgejaagd wordt door een wolf kan ze de verleiding niet weerstaan om te vechten voor de prooi. Maar om te winnen moet ze de wolf doden en daarop staat een prijs. Niet veel later verschijnt er een beestachtig wezen om vergelding op te eisen. Wanneer ze naar het gevreesde feeënrijk Prythian wordt gesleept, ontdekt Feyre dat haar ontvoerder geen beest is, maar Tamlin – een van de dodelijkste, onsterfelijke magische wezens ooit gekend. Terwijl ze op zijn landgoed verblijft, veranderen haar ijzige vijandige gevoelens voor Tamlin in een vurige passie die elke leugen en waarschuwing over de mooie, gevaarlijke wereld van de Elfiden in rook doet opgaan. Maar een oude, kwaadaardige schaduw groeit over het land, en Feyre moet een manier vinden om het te stoppen of Tamlin en zijn wereld zullen voor eeuwig verdoemd zijn.

Moment uit het boek: “Je moet je nooit bezwaard voelen omdat je iets doet waar je blij van wordt.” – Tamlin

De cover

De voorkant van het boek Hof van Doorns en Rozen laat niets los over de daadwerkelijke verhaallijn in het boek. Het is een strakke voorkant, opvallend met de rode kleurencombinatie. De andere twee delen hebben een soort gelijke cover, maar nét iets anders en met een andere kleur. Zo wordt het toch als een serie gepresenteerd maar heeft elk deel toch iets unieks. Ik hou ervan en deze serie zal zeker mooi in mijn boekenkast staan.

Wat een heerlijke manier van schrijven heeft Sarah J. Maas. Ik kende haar schrijfstijl nog niet van eerdere door haar geschreven boeken, maar ik las zo vloeiend door dit boek heen. Voordat ik het wist, had ik het boek alweer uit. Geen moeilijke woorden of rare zinsopbouw. Gewoon een vloeiend verhaal waar je zo doorheen leest. Heerlijk!

Moment uit het boek: “Het groen van zijn ogen had dezelfde kleur als het gras tussen zijn vingers, en de ambergele vlekjes erin waren als de zonnestralen die door het bladerdak vielen. Zelfs zijn masker, vreemd en exotisch, pastte hier goed, alsof deze plek alleen voor hem was aangelegd.”

Wat vond ik van dit boek?

Wat is Hof van Doorns en Rozen een heerlijk boek. Absoluut 5 sterren waardig . Ik begrijp in een keer waarom iedereen zo enthousiast is. Het verhaal zit vol met verdriet, haat, oorlog maar ook met hoop, passie en liefde. Geweldig in balans geschreven. Vanaf de eerste pagina begint het verhaal te leven en houd dit verhaal je vast tot je het laatste woord leest. En zelfs daarna leeft het nog verder in je hoofd.. want dan begint die heftige bookhangover.

Sarah J. Maas liet elk karakter in dit verhaal voor mij leven. De passie tussen de twee hoofdkarakters spatte gewoon van de bladzijdes af en kon ik hun liefde maar tegelijk ook hun frustraties en pijn voelen. Tot in de puntjes werd het mooi beschreven, niet te langdradig, gewoon precies genoeg om het levend te maken voor de lezer. Alleen goede schrijvers weten hoe ze dat mogelijk kunnen maken in een verhaal.

Ik werd verliefd op de karakters. Feyre haar eigenwijsheid maar ook haar doorzettingsvermogen is om jaloers op te worden. Evenals Tamlin zijn liefde en respect voor degene die hem ook waarderen. Ook Lucien heeft mijn hartje harder laten kloppen. Hoe meer je leest, hoe beter je hem leert kennen en dan zul je in het laatste deel van dit boek ook verliefd op hem worden. Trust me!

Met nog twee delen uit deze serie te gaan heeft het Hof van Doorns en Rozen van Sarah J. Maas al dubbel en dwars haar 5 hartjes waardering verdient. Ik ben blij dat ik in deze serie ben begonnen met lezen. Verliefd worden op (een van) deze karakters kan gewoon niet anders. Ze zijn stuk voor stuk geweldig, wat ook het verhaal en dit boek geweldig maakt. Mijn eerste Book Mancrush van dit jaar is een feit *gooit confetti*

Interesse gekregen in dit boek?
Koop bij bol.com

Heb jij het Hof van Doorns en Rozen al gelezen of ga je hem nog lezen? Heeft dit verhaal jou ook zo verliefd gemaakt of vond je het juist een flop? Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie mening.

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥