Recensie | Nee heb je – Charlotte De Monchy

Zoals iedereen al weet, die Lovethesmellofbooks.nl volgt, ben ik een groot fan van Charlotte De Monchy haar boeken. Toen ik hoorde dat haar vierde boek gereleased werd, moest ik hem dan ook gelijk pre-orderen. Uiteraard dook ik gelijk in dit prachtig uitziende boek. Benieuwd wat ik van Nee, heb je vond? Lees het hieronder.

Nee heb je - Charlotte De Monchy

Naam: Nee heb je
Auteur: Charlotte De Monchy
Uitgeverij: Boekerij
Aantal pagina’s: 352
Genre: Young Adult, Feelgood
Originele titel: Nee heb je
Uitvoering: Paperback of eBook

Een sabbatical op Bali pakt voor workaholic Bobbie heel anders uit dan verwacht. Als Bobbie bij de bedrijfscoach zit en er alleen maar testbeeld op haar netvlies verschijnt, beseft ze dat ze misschien toch wel een beetje overwerkt is. Gelukkig heeft haar baas een klusje voor haar op Bali, het eiland waar haar zus Lauren woont, met wie ze al negen jaar gebrouilleerd is. Ze hoeft alleen de uitkoop van een surfschool te regelen, zodat het bedrijf daar een luxe resort kan bouwen. Daarna heeft ze tijd zat om de ruzie met Lauren bij te leggen en zichzelf op te laden op een wit bountystrand.

Op Bali pakt het allemaal heel anders uit dan verwacht. De eigenaar van de surfschool, ene Samuel, zegt doodleuk niets voor de verkoop te voelen. En haar zus staat ook niet echt te springen als Bobbie onverwachts met een enorme koffer op de veranda van haar restaurant staat. Bobbie is er toch van overtuigd dat ze beiden zal kunnen ompraten en ze boekt om te beginnen een paar surflessen bij Samuel. Maar de relaxte levenshouding, het heerlijke klimaat en de charmes van haar surfleraar missen hun uitwerking niet. Is het misschien zijzelf die het roer radicaal moet omgooien?

‘Ik hou niet van mensen die zacht praten. Dan heb ik de neiging om heel hard een antwoord in hun gezicht te schreeuwen’

Weer weet Charlotte De Monchy mij gelukkig te maken met haar boek. Van begin tot einde is het gewoon ultiem genieten van haar personages, de sfeer in haar boek en de humor die ze erin verwerkt heeft. Hoe doet ze dat toch? Met nog geen een van haar boeken heeft Charlotte De Monchy mij teleurgesteld. Als ik haar boeken koop, weet ik gewoon dat ik gegarandeerd geniet van het hele boek.

In Nee heb je waan je je in het zomerse tafereel dat Bali heet. Met zon, zee, surfen en liefde is deze feelgood een perfect opstapje naar jouw eigen zomergevoel. De personages zijn leuk, grappig, uitdagend en hebben ieder zijn eigen karakter. Heel leuk hoe dat terugkomt in het verhaal.

De kunst in het leven is om te weten dat je niet alles in de hand hebt, maar desondanks toch in het diepe te durven springen – Lauren

Charlotte haar schrijfstijl is heel relaxed, weet alles duidelijk te beschrijven waardoor je je echt in de omgeving van het boek waant. Haar schrijfstijl opzich is al een grote vakantie zo fijn dat het wegleest. Ja, Charlotte De Monchy heeft mij nog nooit met een van haar boeken teleurgesteld en is daardoor gewoon een van mijn favoriete schrijfsters. Ook dit boek heeft in mijn ogen zijn 5 hartjes weer dik verdient door de combinatie van haar humor, de sfeer in het boek en haar relaxte schrijfstijl. Ik kan niets anders zeggen dan dat je dit boek ook absoluut moet gaan lezen.

[bol_product_links block_id=”bol_5c7539fe7c3e5_selected-products” products=”9200000102248649″ name=”Charlotte De Monchy – Nee heb je” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Nee, heb je van Charlotte De Monchy ook al gelezen? Ben jij ook zo’n fan van haar schrijfstijl of heb je nog nooit van haar gehoord? Laat het mij in de reacties hieronder of op mijn Instagram weten. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

2 gedachten over “Recensie | Nee heb je – Charlotte De Monchy