Feelgood, Recensies, Roman

Recensie | Knetterverliefd – Vannessa Thuyns

Toen Vannessa Thuyns haar boek Knetterverliefd aan het promoten was op haar Instagram, gaf ze aan dat ze 10 gesigneerde versies zou verkopen aan de snelste en eerste 10 geïnteresseerden. Ik was nummer 11, maar kreeg er toch eentje. Ik ben dol op gesigneerde boeken. Het geeft net die extra persoonlijke touch waar ik als boekenliefhebber van houd. Benieuwd wat ik van Knetterverliefd vond?

Recensie - Knetterverliefd - Vannessa Thuyns

Naam: Knetterverliefd
Auteur: Vannessa Thuyns
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Aantal pagina’s: 202
Genre:Roman, Feelgood
Originele titel: Knetterverliefd
Uitvoering:Paperback

De 29-jarige Caro wordt harteloos gedumpt door haar arrogante vriend. Haar beste vriendinnen verklaren haar voor gek als ze het hippe Amsterdam ontvlucht om een bouwvallig huisje in een dorp te huren. Caro’s nieuwe woonplek blijkt echter allesbehalve ontspanning te bieden dankzij de aanwezigheid van een dorpsgek, een sexy huisbaas, zeer bemoeizuchtige buren, een wraakzuchtige ex, een criminele bende en een aantrekkelijke huisarts. Zal het Caro lukken om vanaf deze plek haar leven weer op orde te krijgen?

Knetterverliefd vind ik een heerlijke boek. Je vind er zoveel aspecten in. Liefde, vriendschappen, drama en humor, het zit allemaal in dit verhaal. Maar je leest ook over liefdesverdriet en de daily struggles. Ik heb genoten van begin tot einde en heb dit boek in een paar uurtjes uitgelezen (niet aaneengesloten weliswaar). Dit is echt een heerlijk verhaal voor tussendoor, wanneer je even in between books zit.

De cover ziet er fris en uitnodigend uit. Ook de illustraties op de cover en boven elk hoofdstuk zijn prachtig. Zo zie je dat er tijd, energie en liefde gestoken is in dit boek. Het is zeker een boek welke mij zou opvallen bij een boekhandel. Ook vind ik de kleurcombinatie helemaal bij het boek passen. Het is een prachtig een geheel geworden.

De karakters in dit verhaal zijn heel verschillend van elkaar. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik van elke karakter genoten heb. Maar in elk verhaal zitten bepaalde karakters die je niet leuk vind dus dat dat in dit verhaal ook zit, is meer dan normaal. Ik vind de hoofdpersonage Caro een lieve, warme en uitnodigende vrouw met af en toe een temparementvol momentje. Ik hou ervan! Ook Lucas, Dorothee en de vriendinnen van Caro vind ik leuke personages en genoot oprecht van al hun avonturen. Zelfs Julian is leuk neergezet. Hij is arrogant, een echte klootzak en verdient een trap onder zijn reet, maar de manier hoe Vannessa Thuyns deze karakters neergezet heeft is perfect in verhouding. En nee, je hoeft niet alle karakters even leuk te vinden in een boek, dat kan ook niet. Anders zou zowel het verhaal als de karakters saai en voorspelbaar worden.

‘Verder vind je in Vannessa haar schrijfstijl een goede dosis humor wat ik altijd belangrijk vind

Ik kende de schrijfstijl van Vannessa Thuyns nog niet, maar is mij echt niet tegengevallen. Ze schrijft lekker vlot en weet serieuze onderwerpen op een luchtige manier in haar verhaal te verwerken. Hierdoor kun je van het verhaal genieten zonder een knoop in je maag te krijgen. Verder vind je in Vannessa haar schrijfstijl een goede dosis humor wat ik altijd belangrijk vind in een feelgood boek.

Het leuke van Knetterverliefd is, is dat het een heel geloofwaardig verhaal is. Het bevat geen onzinnige situaties die ongeloofwaardig overkomen en heeft vooral momenten van ooh, dat zou mij ook zo kunnen overkomen. Af en toe even een akward situatie tussendoor zoals jij en ik die vast ook vaak genoeg meegemaakt hebben maakt dit verhaal alleen maar meer realistischer.

Ik vind dan ook dat dit boek absoluut mijn vier hartjes rating waard is. Het is een leuk boek met een mooie, verfrissende cover. Leuke karakters en situaties die we allemaal wel herkennen uit ons eigen leven. Daarnaast vind ik Vannessa haar schrijfstijl lekker vlot en luchtig waardoor je zo door dit leuke boek heen gaat. Ik zou zeker nog meer van deze schrijfster willen lezen.

Ben jij ook zo enthousiast geworden over het boek Knetterverliefd van Vannessa Thuyns? Via onderstaande link kun je dit boek bekijken en bestellen.  De manier om niet je huis uit te hoeven maar tóch de boekenwereld te steunen!

Heb jij dit boek al gelezen? Wat vond jij van haar boek en haar schrijfstijl? Laat het mij weten in de reacties hieronder, op Instagram of via Facebook. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen.

P.S. Nog meer leuke feelgood verhalen lezen? Kijk eens bij mijn andere recensies, wie weet vind je nog een leuke next read.