Recensie | Hof van IJs en Sterren – Sarah J. Maas

Verslaafd aan de eerste drie delen, maakte Sarah J. Maas al snel bekend dat er een novelle in aantocht was. Uiteraard moest ik als eerste opzoeken wat een novelle nu precies inhield, was ik al wel super enthousiast! Het verhaal van Ryshand en Feyre gaat verder! Ongeduldig als ik ben pre-orderde ik Hof van IJs en Sterren ruim van te voren, wachtte ik af en is de uitgifte van dit boek zelfs nog met een week vertraagd geweest. Uiteindelijk viel dit prachtige exemplaar bij mij op de deurmat en kon ik mijn geluk niet op! Nu is de vraag natuurlijk of ik deze novelle ook zo fijn vond als de eerste drie delen. Lees het hieronder.

Recensie ~ Hof van IJs en Sterren

Naam: Hof van IJs en Sterren
Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Best of YA
Aantal pagina’s: 222 pagina’s
Oorspronkelijke titel: A Court of Frost and Starlight

Maanden na de explosieve gebeurtenissen in Hof van vleugels en verwoesting, zijn Feyre, Rhysand en hun vrienden nog steeds bezig met de wederopbouw van het Nachthof en de immens veranderde wereld daarbuiten. Maar de Winterzonnewende is eindelijk dichtbij, en biedt een verdiend uitstel van de werkzaamheden. Toch kan zelfs de feestelijke sfeer de schaduwen van het verleden niet tegenhouden. Terwijl Feyre haar eerste Winterzonnewende als Hoge Fae beleeft, ontdekt ze dat haar dierbaren meer wonden hebben dan ze dacht. Littekens die een grote invloed hebben op de toekomst van hun hof.

Sarah J. Maas heeft samen met de uitgeverij weer een prachtige cover laten maken voor deel 3.1 van de Hof van Doorns en Rozen serie. Zoals we gewend zijn, zie je Feyre weer prachtig op de cover staan in een elegante houding en in een van haar lievelingsjurken (volgens het verhaal). De stijl zoals we deze gewend zijn in deze serie wordt dus weer mooi doorgetrokken naar dit deel van de serie. Daar houd ik persoonlijk erg van, dit maakt dat alle delen prachtig naast elkaar zullen staan in je boekenkast. Toch wel een echte must als je het over een boekenserie hebt!

Wie kent de schrijfstijl van Sarah J. Maas nu eigenlijk niet? Het leest gewoon heerlijk weg. Je neemt een kijkje in eigenlijk alle betrokken karakters, maar wel op een heel overzichtelijke manier door gewoon hoofdstukken vanuit bepaalde karakters te schrijven en er gewoon duidelijk boven te zetten vanuit welke karakter je op dat moment leest. Super fijn en het geeft gewoon een heel overzichtelijke blik in het verhaal. Top!

Wat vind ik van het boek Hof van IJs en Sterren?

Een novelle van Sarah J. Maas in de Hof van Doorns en Rozen serie. Een boek dat een stuk dunner en korter is dan de overige drie delen die we gewend zijn. Maar absoluut niet minder mooi geschreven, verwoord of uitgewerkt. Sterker nog, ik heb weer genoten van elk woord in het boek, elk hoofdstuk die ik las en nog meer genoten van alle karakters van Hof van Doorns en Rozen.

Als Boekenliefhebber ga je gewoon van karakters houden, hoe gek dat ook klinkt. Ja, ik hou van de karakters uit deze serie! Van Feyre omdat ze no matter what achter haar gezin en familie blijft staan, hoe hard ze daar ook voor zal moeten vechten. Van Ryshand omdat hij zo ontzettend veel liefde geeft aan de mensen om zich heen en hij in mijn ogen een gouden hart heeft. Nog maar te zwijgen om zijn retegoede humor! Tsja en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Als je het boek gelezen hebt, weet je waar ik het over heb.

Deze novelle van Sarah J. Maas is een stukje minder spannend. Zoals al aangegeven in de samenvatting gaat het over de tijd ná de oorlog met Hybern. De wederopbouw van Velaris en alles daaromheen. Dit is gewoon the months after een hele heftige periode en het is dan eigenlijk niet meer dan logisch dat er geen super spannende, oorlog opwekkende dingen in dit deel gebeuren. Dat zou in mijn ogen ongeloofwaardig en to much zijn. Je moet in een boek natuurlijk ook realistisch zijn.

Ondanks dat de spanning niet zo heftig was als in de andere delen, heb ik toch waanzinnig genoten van dit deel. Een kijkje in de levens van de karakters, die bouwen aan een toekomst. Ik vind dat echt heel mooi bedacht. Stiekem hoop ik heel erg dat er nog een vervolg komt op deze serie / novelle. Hoe stom het ook klinkt, het verhaal van Feyre en Ryshand is echt nog niet afgelopen. Ik wil nog zoveel meer lezen over hun toekomstige leven. En ik weet ook wel zeker dat Sarah J. Maas dit op een prachtige en unieke manier zou kunnen verwerken in een nieuw deel. Een deel dat niet wordt gezien als het uitmelken van een serie, maar gewoon op een unieke en mooie manier verder schrijven waar we op dit moment gestopt zijn. Ik wacht het af! Fingers crossed!

Ook benieuwd geworden naar deze novelle uit de Hof van Doorns en Rozen serie? Of naar de gehele serie? Check hieronder de linkjes, dan ga je direct naar de artikelen met nog meer informatie!

Bekijk op bol.com

Bekijk op Lovethesmellofbooks.nl:
Hof van Doorns en Rozen

Hof van Mist en Woede

Hof van Vleugels en Verwoesting

Heb jij de Hof van Doorns en Rozen serie van Sarah J. Maas ook gelezen? Welk deel vind jij het best en heb jij ook genoten van deze novelle? Of vind je toch dat Sarah beter had kunnen stoppen bij deel drie en de serie had moeten laten voor wat het is? Super benieuwd naar jullie reacties! Laat je er een achter hieronder? Gezellig!

Getagd , , , , , , , , , , , , , , , , ,