Recensie | Hartendief op pootjes – Melinda Metz

Het boek Hartendief op pootjes is een boek dat al lang op mijn verlanglijstje stond. Het werd dan ook hoogtijd dat ik dit boek ging lezen, aangezien er een tweede deel op komst was! Ik kocht dit boek tijdens de Bookstore days, wat natuurlijk alweer een tijdje geleden is. Benieuwd wat ik van dit boek vond? Je leest het hieronder.

Hartendief op Pootjes - Melinda Metz

Naam: Hartendief op pootjes
Auteur: Melinda Metz
Uitgeverij: Harper Collins
Aantal pagina’s: 318
Originele titel: Talk to the Paw

Jamie is vierendertig, single, en heeft voorlopig genoeg van mannen. Na haar tijd te hebben verspild aan De man die zich niet wilde binden, De egocentrische man en De man die vergat dat hij al getrouwd was, is haar kat MacGyver het enige mannelijke wezen dat ze nog in haar buurt wil hebben. MacGyver is een lieverd, maar hij heeft de vreemde gewoonte om spullen te stelen.

MacGyver op zijn beurt vindt het maar niets dat Jamie alleen wil zijn en bedenkt dat hun buurman David best goed bij haar zou passen. Hij steelt iets van David en verstopt dat bij Jamie, daarna steelt hij iets van Jamie en verbergt dat bij David. Binnen de kortste keren raken de twee aan de praat over gestolen goederen en relatieproblemen. Maar ze worden niet verliefd, echt niet…

‘Onverwacht, grappig en aandoenlijk zijn in mijn ogen de keywords van dit boek.’

Wat een ontzettend leuk boek is Hartendief op pootjes van Melinda Metz. In eerste instantie verwachtte ik een boek, geschreven uit het perspectief van een kat. Wat mij enigszins toch wat sceptisch maakte. Hierdoor bleef het boek langer liggen dan gepland. Echter bleek dit boek veel breder geschreven te zijn dan ikzelf dacht. Onverwacht, grappig en aandoenlijk zijn in mijn ogen de keywords van dit boek.

De schrijfstijl van Melinda Metz is fijn en soepel. Je leest er makkelijk doorheen en met de leuke humor op zijn tijd is het een heerlijk luchtig verhaal. Zoals ik eerder zei wordt dit boek dus niet allen vanuit de kat MacGyver geschreven, maar krijg je ook een kijkje in de gedachten en levens van het baasje Jamie en de buurman David. Dit maakt het verfrissend en geeft het verhaal meer diepte. Je leert zowel de kat als het baasje en de buurman goed kennen en geniet daardoor nog meer van het verhaal. Je snapt hierdoor ook sneller bepaalde situaties en gedachten en maakt dit verhaal heel erg tastbaar voor de lezer.

Hartendief op pootjes is een romantisch verhaal met een vleugje humor. Af en toe hardop lachen hoort bij dit boek en daar kun je als lezer niet omheen. Toch vind je er ook genoeg andere emoties in waardoor dit boek dieper is dan alleen een leuk verhaal. Je gaat echt van de personages in dit boek houden. De kat MacGyver is zo aandoenlijk met zijn taak als matchmaker. Na het lezen van dit boek sluit je deze kat in je hart.

Het boek Hartendief op pootjes geschreven door Melinda Metz, krijgt van mij vier hartjes als rating. Het boek leest fijn weg, de personages zijn leuk en zowel de humor als ook de wat verdrietige emoties maakt dat dit boek zoveel meer diepte heeft dan ik verwachtte. Het is volop genieten en je zult geen spijt krijgen van het lezen van deze feelgood.

Ook zo nieuwsgierig geworden naar dit boek? Hartendief op pootjes kun je bekijken via de link hieronder. Ook kun je hier het eerste hoofdstuk alvast lezen en hem eventueel bestellen. Mocht je dat laatste gaan doen, dan help je lovethesmellofbooks.nl ook nog een beetje!

[bol_product_links block_id=”bol_5daca1c06823a_selected-products” products=”9200000095274118″ name=”Hartendief op pootjes – Melinda Metz” sub_id=”Hartendief op pootjes – Melinda Metz” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Hartendief op pootjes al gelezen? Wat vond jij ervan? Wat vond jij ijzersterk in dit verhaal en wat kon beter? Laat het mij in de reacties hieronder weten, op Instagram of gewoon gezellig op onze Facebookpagina

1 gedachte over “Recensie | Hartendief op pootjes – Melinda Metz