Recensie | Als de kat van huis is – Melinda Metz

In Als de kat van huis is, is de kat MacGyver terug. Ik kreeg dit boek toegestuurd van Harper Collins om het te recenseren. Waarvoor heel erg bedankt! Nadat ik Hartendief op pootjes gelezen had, wat het eerste deel is in de Mac-serie, ben ik gelijk begonnen in dit verhaal. Ik was ontzettend benieuwd wat deze bijzondere kat nu weer ging uitspoken. Benieuwd wat ik van dit boek vond? Je leest het hieronder.

Als de kat van huis is - Melinda Metz

Naam: Als de kat van huis is
Auteur: Melinda Metz
Uitgeverij: Harper Collins
Aantal pagina’s: 318
Originele titel: The secret life of Mac

Zijn oppas wil voorlopig liever alleen blijven, maar hij is vastberaden haar te koppelen. Mac is dik tevreden. Door zijn toedoen heeft zijn vrouwtje de perfecte partner gevonden, en is ze nu zelfs op huwelijksreis! Mac kan van zijn welverdiende rust genieten. Tot Briony, de kattenoppas, arriveert. Zoals de meeste mensen blijkt ze hopeloos in de liefde, en wie moet er dus weer in actie komen?
Briony heeft haar verloofde voor het altaar laten staan en voelt zich daar vreselijk schuldig over. Voorlopig is Mac de enige “man’ met wie ze durft te knuffelen. Maar Mac is het daar niet mee eens en lokt Briony naar Nate, een knappe jongen uit de buurt. Eerst lijkt het liefde op het eerste gezicht, maar mensen moeten nu eenmaal altijd moeilijk doen. Waarom volgen ze niet gewoon hun instinct? Mac ziet het kopschuddend aan, en is niet van plan zijn pootjes ervan af te trekken. Het zál hem lukken deze twee te koppelen!

‘Het sluit heel erg leuk aan op het eerste deel en heeft weer zijn eigen unieke verhaallijn’

Natuurlijk was ik ontzettend benieuwd hoe het verhaal van de altijd aandoenlijke kat MacGyver verder ging. Ik was dan ook super blij dat ik dit boek van Harper Collins mocht ontvangen. Ook Als de kat van huis is, is weer een heel fijn boek om te lezen. Het sluit heel erg leuk aan op het eerste deel en heeft weer zijn eigen unieke verhaallijn.

In eerste instantie vroeg ik mij af hoe je een serie kunt maken van een boek waarvan je in het eerste deel al bijna een heel dorp bij elkaar gebracht hebt. Gaat het dan verder waar het gebleven is? In Als de kat van huis is, gaat het verhaal wel verder maar op een andere manier. De hoofdkarakters zoals Jamie en David zie je je in dit boek bijna niet terug. Je maakt dus kennis met hele nieuwe personages wat dit verhaal ook weer erg verfrissend en uniek maakt. Heel erg leuk bedacht Melinda Metz!

Het leuke aan dit verhaal vond ik dat er behalve de altijd aanwezige liefde, dit keer ook een stukje spanning in zat. Niet alles loopt volgens plan en al snel blijkt er meer aan de hand is dan gedacht. Dat stukje spanning is nieuw in deze serie en daar houd ik van. Hierdoor wordt het verhaal niet saai en eentonig, maar wordt je nieuwsgieriger gemaakt naar het einde van het verhaal.

‘MacGyver is echt een kat waar je om kunt lachen’

De schrijfstijl van Melinda Metz is zoals in het eerste deel weer ontzettend fijn. Het leest heerlijk weg en je vliegt zo door dit boek heen. Het is wederom op een humoristische manier geschreven en MacGyver is echt een kat waar je om kunt lachen. Melinda heeft dit op zo’n leuke, goede en unieke manier toegepast in het verhaal.
Ook is Als de kat van huis is vanuit verschillende perspectieven geschreven zoals we van Melinda gewend zijn. Dit keer kun je lezen vanuit de kat MacGyver, nichtje Briony en hunk Nate. Ze weet dit zo duidelijk in het verhaal toe te passen dat het op een natuurlijk manier leest. Ik heb geen moment gehad dat iets verwarrend of niet duidelijk was, wat natuurlijk al snel kan gebeuren in een verhaal vanuit meerdere perspectieven.

Als de kat van huis is heeft in mijn ogen zijn vier hartjes rating dik verdient. Hij is net zo goed als het eerste deel en geeft weer net zoveel vreugde. MacGyver steelt de show in dit boek en de schrijfstijl van Melinda Metz is weer op een prachtige manier vormgegeven. Ben je een kattenliefhebber en heb je het eerste deel ook al gelezen? Dan moet je deze zeker ook aanschaffen.

Ook zo nieuwsgierig geworden naar dit boek? Als de kat van huis is kun je bekijken via de link hieronder. Ook kun je hier het eerste hoofdstuk alvast lezen en hem eventueel bestellen. Mocht je dat laatste gaan doen, dan help je lovethesmellofbooks.nl ook nog een beetje!

[bol_product_links block_id=”bol_5dacb0fe0e453_selected-products” products=”9200000107783021″ name=”Als de kat van huis is – Melinda Metz” sub_id=”Als de kat van huis is – Melinda Metz” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Als de kat van huis is al gelezen? Wat vond jij ervan? Wat vond jij ijzersterk in dit verhaal en wat kon beter? Laat het mij in de reacties hieronder weten, op Instagram of gewoon gezellig op onze Facebookpagina

1 gedachte over “Recensie | Als de kat van huis is – Melinda Metz