Recensie | Thuis aan de kust – Tina van Dijk

Waar ik al erg enthousiast was over deel 1: Het café aan de kust, mocht ik nu van Loft Books deel 2 lezen. Het avontuur in Duijnen gaat door. Benieuwd wat ik van het tweede deel vond? Je leest het nu in mijn recensie hieronder.

Thuis aan de kust - Tina van Dijk

Naam: Thuis aan de kust
Auteur: Tina van Dijk
Uitgeverij: Loft Books
Aantal pagina’s:
Originele titel: Thuis aan de kust
Uitvoering: E-book only

Emmies verblijf in Duijnen heeft haar goedgedaan. Ze is niet alleen mede-eigenaar geworden van het café van haar oom Bart, ze heeft ook de liefde gevonden bij Tom. Maar wanneer die naar Frankrijk gaat om zijn tante te helpen bij een verbouwing begint Emmie te twijfelen. Kunnen ze een langeafstandsrelatie wel aan? Gelukkig bieden de yogalessen haar een beetje afleiding en ontmoet ze de spontane Benthe, die even afstand heeft genomen van haar rijke familie en de rust probeert te vinden in het pittoreske Duijnen. En dan is ze ook nog druk met het werk in het café, haar vriendin en collega Leonie en de nieuwe, knappe ober Luc. Maar Tom blijft in Emmies gedachten…

Thuis aan de kust is alweer het tweede deel in de ‘De kust’ serie van Tina van Dijk. We blijven Emmie volgen en dat maakt dat je thuis komt in een warm bad. Je kent de karakters, je kent de setting en daardoor is het vanaf begin af aan weer volop genieten. We leren niet alleen de bestaande bewoners uit deze serie beter kennen, we ontmoeten ook nieuwe bewoners die naar Duijnen zijn gekomen. Het is verfrissend en daardoor nog leuker om terug te keren naar Duijnen.

Tina van Dijk weet weer een heerlijk luchtig verhaal te schrijven. De sfeer in het boek is erg fijn. Een heerlijk dorpsgevoel daalt wederom neer wanneer je in dit boek begint. Het voelt nog steeds vertrouwd en daardoor leest ook dit deel ontzettend lekker weg. Het is een fijne easy read om tussendoor te lezen. Met liefde, vriendschappen en een stukje spanning, kom je met dit boek de dag wel door.

De gehele ´De Kust´ serie is uitgegeven als e-book only. Opzich jammer, want ik zou deze serie graag willen laten schitteren in mijn boekenkast, maar aan de andere kant geweldig om lekker met je mee te nemen. Daarvoor is een ereader/tablet natuurlijk perfect voor. En de variatie tussen ebook en fysieke boeken maakt ook dat de ervaring van lezen divers is. Althans, zo ervaar ik het altijd.

Van mij krijgt het tweede deel van de ‘De Kust’ serie: Thuis aan de kust, een fijne 4 hartjes score. Het leest lekker weg, de sfeer voelt als thuis komen en de karakters als vrienden. Het is niet een ‘dikke pil’, dus heerlijk voor tussendoor. Daarnaast als e-book only, ideaal om overal mee naartoe te nemen. Een echte aanrader dus.

Ben je ook benieuwd geworden naar het tweede deel: Thuis aan de kust van Tina van Dijk? Hieronder vind je de directe link naar jouw lokale boekhandelaar. Ik steun de lokale boekhandel, jij ook?

Heb jij Thuis aan de kust van Tina van Dijk al gelezen of op de TBR lijstje staan? Laat het mij dan zeker weten in de reacties hieronder, op Facebook of op Instagram.