Recensie | Rijk van vlees en vuur – Jennifer L. Armentrout

Rijk van vlees en vuur is het tweede deel in de Bloed en As serie van Jennifer L. Armentrout. Bij het eerste deel: Uit Bloed en As was ik eigenlijk gelijk al verkocht aan deze serie. Dat was een heel goed begin van een serie. Daarom ben ik dan ook mega benieuwd naar het tweede deel. Met hoge verwachtingen begon ik met lezen aan dit deel, maar is hij net zo goed als deel één? Je leest het hieronder.

Rijk van vlees en vuur - Jennifer L. Armentrout

Naam: Rijk van vlees en vuur
Auteur: Jennifer L. Armentrout
Uitgeverij: Zomer en Keuning
Aantal pagina’s: 640
Genre: Fantasie
Originele titel: A Kingdom of Flesh and Fire
Uitvoering: Paperback, limited editie

Alles wat Poppy ooit voor waar heeft aangenomen, blijkt een leugen – zelfs de man van wie ze hield. Er is een oorlog op komst en Poppy zit er middenin. De koning wil haar gebruiken om een boodschap over te brengen, de afvalligen willen haar dood, de wulven worden onvoorspelbaarder en haar krachten nemen alleen maar toe, waardoor de Atlantiërs bang voor haar worden. Er staat meer op het spel dan ooit tevoren…

In het tweede deel, Rijk van vlees en vuur volgen we nog steeds Poppy en Casteel. Dit boek gaat door waar we in deel één waren gebleven. Geen kleine samenvatting van waar het verhaal geëindigd is, maar we duiken er gelijk in. Het is dus fijn als je nog een beetje weet waar het vorige deel geëindigd is, wil je een beetje goed in het tweede deel beginnen.

Een bookhangover heeft dit boek mij zeker bezorgd. Ik wilde het zo snel mogelijk uitlezen, want oh boy.. die spanning. Maar tegelijkertijd was ik bang om steeds dichter bij de laatste bladzijde te komen. Ik heb wederom volop genoten van dit verhaal. Er zit wederom een goede dosis spanning in, maar je leest ook over een prachtige broederschap tussen het volk. De haat/liefde verhouding tussen Poppy en Casteel is ook nu weer ruim aanwezig en wat kun je daar als lezer van genieten. Zij zijn echt ying en yang maar tegelijk spat de liefde van hun af.

Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer je de wereld in dit verhaal leert kennen. In elk deel komt er steeds meer aan het licht en wordt er steeds meer duidelijk voor jou als lezer. De puzzelstukjes vallen langzaam in elkaar waardoor je graag door wilt lezen. Nieuwsgierig naar alles wat nog te gebeuren staat.

Jennifer haar schrijfstijl is wederom eentje om van te genieten. Ze weet macht, liefde en broederschap in goede verhoudingen weg te schrijven. En met af en toe een heerlijk stukje humor tussen de lijnen door, maakt dat je van haar schrijfstijl gaat houden en het wellicht een van je favoriete schrijfsters wordt. Daarnaast weet ze de spanning goed op te bouwen en leert ze de lezer wat een echte plottwist is. Want dit einde.. Dat ga je als lezer echt niet snel vergeten.

En hierdoor krijgt Rijk van vlees en vuur van mij haar dikke vette 5 hartjes recensie. Het boek gaf mij een ouderwetse bookhangover. Het zal nog dagen, dan niet weken in mijn hoofd spoken. Dat is het werk van een goede schrijfster. Daarnaast is het verhaal spannend en de karakters een genot om over te lezen. Ik zie geen reden om minder dan 5 hartjes te geven. Deze serie is genieten!

Benieuwd geworden naar dit boek? Hij is in sommige boekhandels wellicht nog als limited editie te koop, dus neem zeker even een kijkje. Hieronder vind je een linkje naar de limited editie, zolang de voorraad strekt. Koop lokaal en steun je eigen boekhandel.

Heb jij Rijk van vlees en vuur al gelezen of op de TBR lijstje staan? Laat het mij dan zeker weten in de reacties hieronder, op Facebook of op Instagram.

1 gedachte over “Recensie | Rijk van vlees en vuur – Jennifer L. Armentrout