Recensie | Kiezen of delen – Brenda Broekhart

Na het lezen van Kerstmis pur Sang en het leuke contact met Brenda zelf, kreeg ik vorige maand een ontzettend leuk mailtje in mijn mailbox met de vraag of ik deel wilde nemen aan haar blogtour van Kiezen of delen, het tweede deel van de Purrfecte match serie. Ondanks dat ik Katzwijm nog niet gelezen had (stond al wel enige tijd op mijn wishlist), wist ik wel dat ik dit verhaal heel graag wilde lezen. Dus met een grote eer en veel enthousiasme deed ik mee aan deze blogtour. Benieuwd wat ik er van vond? Je leest het allemaal in mijn recensie hieronder.

Kiezen of delen - Brenda Broekhart

Naam: Kiezen of delen
Auteur: Brenda Broekhart
Uitgeverij: HarperCollins
Aantal pagina’s: 282
Originele titel: Kiezen of delen
Uitvoering: E-book only

Kiezen of Delen is een heerlijke feelgood over (tweede) kansen, liefde in alle soorten en maten en onverwachte vriendschappen.
Al zolang Sascha Raafs zich kan herinneren, is keuzestress haar middle name. Hierdoor heeft ze nog nooit een studie afgemaakt, breekt het zweet haar al uit bij een uitgebreide menukaart en lijkt een serieuze relatie niet voor haar weggelegd.
Wanneer ze besluit om Negen Levens, het kattencafé van haar familie, over te nemen, lijkt ze eindelijk haar doel te hebben gevonden. Alleen moet ze nog wel even bewijzen dat zij de geschikte persoon is voor de baan.
Juist op het moment dat dit lijkt te gaan lukken, krijgt ze te maken met de volgende ze wordt verliefd, op twee personen tegelijk. Wanneer ze gedwongen wordt om te kiezen, staat ze voor een onmogelijke opgave. Gaat ze voor de uitbundige, verleidelijke Nena of voor de zorgzame, reislustige Leander? Wat betekent dit voor haar toekomstplannen? En is in dit geval de veilige keuze wel de juiste?

Kiezen of delen is het tweede deel in de Purrfecte Match serie van Brenda. Hierin volgen we Sascha, een karakter die we in het eerste deel Katzwijm ook al een paar keer voorbij hebben zien komen. En zoals Brenda in haar dankwoord ook al verteld, verdient Sascha haar eigen spotlight in de vorm van een eigen verhaal. Ondanks dat Kiezen of delen het tweede deel in de serie is, is deze ook prima op zichzelf te lezen. Toch, voor de ultieme leeservaring, raad ik altijd aan de serie in de juiste volgorde te lezen.

Sascha is uniek, houdt van haar poezenkindjes en zal alles doen voor haar vrienden en familie. Of deze er nu al jaren zijn, of net de hoek om komen. Brenda zet Sascha neer als een warm en open persoon die haar keuzestress elke keer weer met goede moed aangaat. Wat een inspirerende powervrouw! Een friend for life als je het mij vraagt.

Dat Brenda haar purr-fect serie niet alleen over katten gaat is wel duidelijk. Deze verhalen hebben een veel diepere lading dan alleen kattenknuffelen, ze weet namelijk elke keer weer een prachtige boodschap naar voren te brengen en haar lezers te inspireren. Het volgen van je hart is in dit boek wel de grootste boodschap. En zoals Sascha/Brenda zelf ook zegt, kies het pad dat goed voelt. Blijkt het later toch niet de juiste keuze te zijn, dan kun je altijd dezelfde route terug nemen. Met een weg/pad kun je namelijk altijd twee kanten op.

Met een vlotte pen en heerlijke humor en haar welbekende woordgrappen lach je af en toe hard op. En zo kennen we Brenda haar schrijfstijl inmiddels ook wel. Het leest ontzettend fijn weg en daardoor wordt je gelijk in het verhaal gezogen. Met haar leuke karakters, die we ook al hebben mogen ontmoeten in haar eerste deel Katzwijm, brengt ze in Kiezen of delen haar karakters weer tot leven. Dilemma’s worden aangekaart, lezers geïnspireerd, liefde gestrooid en (nieuwe) vriendschappen ontstaan. Een boek die je zeker wilt lezen, en waarom ook niet? Wanneer je eenmaal begint, is stoppen een onmogelijke opgave.

Ben jij ook zo benieuwd geworden naar het tweede deel van de Purrfecte match serie van Brenda Broekhart? Via de link hieronder kom je op de pagina waar je haar e-book only kunt aanschaffen of lezen via Kobo plus.
Kiezen of delen – Brenda Broekhart

Heb jij Kiezen of delen van Brenda ook al gelezen? Of staat hij inmiddels op je wishlist? Laat het mij weten in een berichtje hieronder, op Instagram of Facebook.

Ik steun de auteur door haar boek te promoten en een directe link naar haar boek te gebruiken