Recensie | Katzwijm – Brenda Broekhart

Na het lezen van Kerstmis pur Sang en met de uitnodiging voor de blogtour van Kiezen of delen, het tweede deel van de Purrfecte match serie, wilde ik toch ook graag het eerste deel genaamd Katzwijm uit deze serie lezen om de ultieme ervaring eruit te halen. Benieuwd wat ik er van vond? Je leest het ook deze keer weer in mijn recensie hieronder.

Katzwijm - Brenda Broekhart

Naam: Katzwijm
Auteur: Brenda Broekhart
Uitgeverij: HarperCollins
Aantal pagina’s: 218
Originele titel: Katzwijm
Uitvoering: E-book only

Een heerlijk feelgoodverhaal over liefde, vriendschap, liefde voor dieren en houden van jezelf zoals je bent.
Didi Wantsum heeft het niet zo op mensen. En een relatie? Daar moet ze al helemaal niet aan denken. Didi geeft liever al haar liefde aan katten. Ze is dan ook de trotse eigenaresse van het kattenoppasbedrijf Snorriemorrie. In de vrije uurtjes brengt Didi haar tijd door met haar beste vrienden Berber en Sylvester en haar spinnende viervoeters Bonnie en Clyde. Eigenlijk is ze wel tevreden met haar leven. Hoewel, als een echte catlady zou haar geluk nog completer zijn als ze voor haar dertigste verjaardag een kitten van één specifiek ras zou een Ragdoll. Een wens die ze heel duidelijk heeft gemaakt aan haar beste vrienden. Dat kan niet misgaan, toch?
Berber en Sylvester denken daar anders over. Zij geven haar een Je-gaat-daten-en-dat-zal-je-weten-pakket, waardoor Didi met tegenzin de wereld van online dating instapt. Totdat ze iemand tegenkomt die haar meer doet dan ze dacht. Maar waarom is hij zo mysterieus? En waarom gaan de ontmoetingen steeds mis?

Katzwijm is een verhaal over catlady Didi, haar vrienden en het waarderen van jezelf, wie je bent en wat je doet. Met hartverwarmende personages en een geweldige levensles weet Brenda een heerlijk verhaal neer te zetten. Een debuut die iedereen die ook maar een beetje van katten houdt gewoon moet lezen. Maar ook wanneer je zelf geen catlady bent, je volop kunt genieten van alle andere dagelijkse dilemma’s waarmee Didi te maken krijgt.

Brenda heeft een fijne, vlotte schrijfstijl. Met haar terugkerende en aanstekelijke humor en haar heerlijke woordgrappen, kunnen we inmiddels wel concluderen dat dat een van haar signatures zijn in haar verhalen. And don’t we all love it?! Haar vlotte schrijfstijl en een beetje voorspelbaarheid zorgen ervoor dat je als lezer door dit fijne verhaal heen raast en binnen no-time de laatste bladzijde omslaat. En begrijp me echter niet verkeerd, een beetje voorspelbaarheid hoort bij dit segment en is dus helemaal wat we verwachten. Daarnaast weet Brenda met haar krachtige inside boodschap ook mijn ogen weer even te openen en wordt je als lezer er weer even aan herinnert dat je altijd mag zijn wie je bent, waar je voor staat en vooral gewoon lekker moet leven zoals jij dat wilt.

Van de karakters in Katzwijm ga je stuk voor stuk houden. Naja, op een persoon na dan, maar daar kom je als lezer ter zijner tijd vanzelf achter. Vriendschappen worden op de proef gesteld terwijl er nieuwe ontstaan. En ondanks dat Didi niet opzoek is naar een mensenliefde, want kattenliefde heeft ze in overvloed, laat ze haar niet zo snel uit het veld slaan. Ze is een prachtig, sterk en vooral inspirerend hoofdkarakter en ik ben blij dat ik haar heb mogen ontmoeten.

Katzwijm krijgt van mij een welverdiende vier hartjes rating. Het is een fijn verhaal met humor, vriendschappen en katten, genoeg katten. Dat Brenda tijdens het schrijven van dit verhaal er ook nog een prachtige boodschap in weet te verwerken raakt mij als lezer. Een boodschap die vele lezers zullen bereiken en die we allemaal soms even nodig hebben, zeker anno 2024. Dankjewel daarvoor Brenda. De karakters in Katzwijm zullen mij lang nablijven en zijn bij deze toegevoegd aan mijn favoriete bookfriends.

Ben jij ook zo benieuwd geworden naar Brenda Broekhart haar debuut? Via de link hieronder kom je op de pagina waar je haar e-book only kunt aanschaffen of lezen via Kobo plus.
Katzwijm – Brenda Broekhart

Heb jij Katzwijm van Brenda Broekhart al gelezen? Of staat hij inmiddels al op jouw wishlist? Laat het mij weten via een berichtje onder deze post, op mijn Instagram of op Facebook.