Recensie | Geheimen op Foxglove Farm – Christie Barlow

Begin dit jaar mocht ik het eerste deel van deze serie al lezen: Welkom thuis in Heart Love Lane. Wat een heerlijk boek was dat zeg. Een fijne feelgood met alle feelings en onderwerpen die een feelgood moet hebben. Toen ik las dat het tweede deel Geheimen op Foxglove Farm klaar stond om gepubliceerd te worden werd ik natuurlijk razend enthousiast. Ik wilde meer lezen over Love Heart Lane! Dankzij Luitingh-Sijthoff kon dat, want ik mocht een recensie-exemplaar ontvangen. Waarvoor ontzettend veel dank! Benieuwd of ik net zo enthousiast over het tweede deel ben als over het eerste deel? Je leest het hieronder in mijn eerlijke mening.

Geheimen op Foxglove Farm - Christie Barlow

Naam: Geheimen op Foxglove Farm
Auteur: Christie Barlow
Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina’s: 336
Originele titel: Foxglove Farm
Uitvoering: Paperback
Rating: 4 hartjes rating

Geheimen op Foxglove Farm is het tweede deel van de sprankelende feelgoodserie Love Heart Lane, over een klein dorp in Schotland. Isla en Drew Allaway lijken het perfecte leven te hebben – een goed huwelijk, twee gezonde kinderen en een prachtig huis, Foxglove Farm. Toch heeft de kersverse moeder Isla het moeilijk – ondanks dat ze veel van haar gezin houdt, is ze eenzaam omdat Drew de hele dag op de boerderij werkt. Tot haar schrik komt Isla erachter dat Drew niet eerlijk tegen haar is geweest, en dat ze mogelijk de boerderij zullen verliezen waar ze zo trots op zijn. De gemeenschap van Love Heart Lane zal zich enorm moeten inspannen om gezamenlijk Foxglove Farm te kunnen redden… En zal Isla’s huwelijk de moeilijke tijden doorstaan?

Geheimen op Foxglove Farm is het tweede deel in de Love Heart Lane serie. Een serie die gaat over een dorpje met als hoofdstraat de Love Heart Lane. Een dorp waar iedereen elkaar kent en waar iedereen elkaar helpt als de nood hoog is. Zo kwam iedereen bij elkaar toen de enige toegangsweg naar Love Heart Lane werd verwoest door de storm in deel 1, nu komt iedereen weer bij elkaar en sluit iedereen de handen in elkaar voor Foxglove Farm.

Love Heart Lane is een dorpje met hechte vriendschappen die aanvoelen als familiebanden. Waar we in deel één (Welkom thuis in Love Heart Lane) Felicity volgen met haar terugkomst in Love Heart Lane, volgen we nu haar beste vriendin Isla, die samen met haar man Drew in een relatiecrisis zitten. Het is een feelgood verhaal over vriendschappen, liefdes, maar ook over het geloven in je partner en het vertrouwen in elkaar. Daarnaast vind je er ook een stukje low key spanningsmomentje in. Een leuke touch in en feelgood.

De schrijfstijl van Christie Barlow is ook in Geheimen op Foxglove Farm heerlijk. Het leest heerlijk weg, je honger voor feelgood wordt gestild, maar je lust naar meer wordt gevoed. Want ook na dit deel wil je gewoon meer Love Heart Lane. Doordat Christie in elk deel over een andere personage uit Heartcross schrijft, leer je de mensen uit dit heerlijke dorpje steeds beter kennen. Beetje bij beetje wordt de puzzel compleet en ken je iedereen uit het dorp. En dat wil je, want het zijn echt schatten van personages.

Gelukkig hoeven we nog lang geen afscheid te nemen van dit heerlijke dorpje. In het buitenland zijn zeker zes delen van deze serie uitgegeven. Dus nu maar hopen dat Luitingh-Sijthoff ze ook allemaal blijft vertalen.

Vier hartjes is zeker op zijn plaats voor het boek Geheimen op Foxglove Farm. Het is volop genieten geblazen van de sfeer, vriendschappen en liefdes in dit kleine dorpje. In deze serie leer je als lezer echt wat ‘klaar staan voor elkaar’ inhoud en hoe je niet bij de pakken neer moet gaan zitten als iets niet gaat zoals het zou moeten. Maar dan op een luchtige manier.

Ook benieuwd naar Geheimen op Foxglove Farm of Welkom thuis in Love Heart Lane? Koop bij je lokale boekhandel en probeer ze te steunen in de moeilijk tijd, maar ook daar buiten.

Heb jij Geheimen op Foxglove Farm van Christie Barlow ook al gelezen? Of het eerste deel uit deze serie? Wat vond jij ervan? Laat het mij weten in de reacties hieronder, op Facebook of Instagram. Laten we er gezellig over kletsen.

Ik steun de lokale boekhandelaren door de link naar Libris te gebruiken – Dit betreft een affiliate linkje in samenwerking met Libris, jouw lokale boekhandel.