Recensie | Zomer in de B&B – Kaat de Kock

Zomer in de B&B - Kaat de Kock

Zomer in de B&B van Kaat de Kock is het tweede deel in de B&B serie en ik vond het eerste deel ontzettend leuk. Tijd dus voor deel twee, die ik al een hele lange tijd geleden las, maar steeds vergat een recensie over te schrijven. Benieuwd wat ik van deel 2 in de B&B serie vond, en of ik Hanne haar  avontuur in de Ardennen nog steeds leuk vind? Je leest het hieronder in mijn recensie.

Zomer in de B&B - Kaat de Kock

Naam: Zomer in de B&B
Auteur: Kaat de Kock
Uitgeverij: Uitgeverij Hamley Books
Aantal pagina’s: 155
Originele titel: Zomer in de B&B
Uitvoering: E-book, voorheen ook Paperback

Hanne is samen met haar moeder een B&B begonnen in de Ardennen en de zaken gaan goed. Haar beste vriendin is bevallen van een wolk van een baby, en ook haar nieuwe vriend blijkt perfect te zijn. Het leven kan niet beter, toch? Maar is die vriend misschien niet een beetje té perfect? En waarom verdwijnt haar mama telkens voor het ontbijt? En overleeft de relatie van haar beste vrienden de bemoeienissen van zijn ouders wel? ‘Zomer in de B&B’ is deel 2 in de B&B-reeks, waarin Hanne en haar vrienden verder de Ardennen en jullie harten veroveren.

Ook Zomer in de B&B van Kaat de Kock was weer volop genieten. In dit deel volg je nog steeds Hanne en haar moeder met hun B&B in de Ardennen die ze de vorige keer gestart waren. Inmiddels is er wat tijd verstreken en merk je dat de B&B steeds beter gaat lopen en onderdeel is geworden van het dorp.

Dit keer leer je nog meer karakters beter kennen. Zo komen de vriendinnen van Hanne ook wat meer aan bod, waaronder haar vriendin die net een baby gekregen heeft. Het is leuk om ook die beter te leren kennen. En ook Hanne haar nieuwe ‘oude’  vriend komt wat vaker langs in het boek wat natuurlijk ook tot heerlijke momenten leidt. Hanne haar moeder is ook weer een vast onderdeel in dit deel. Ze is als een soort mother of all in de serie.

Het fijne van deze serie is het gevoel van een klein dorpje, een gezellige B&B en de vriendengroep die hecht is maar ook steeds groter wordt doordat iedereen welkom is. De vibe die Kaat in deze serie geeft is gewoon zo verslavend, dat je gehecht raakt aan niet alleen de karakters, maar dus ook aan de omgeving waar het boek zich afspeelt. Natuurlijk zou het verhaal niet compleet zijn met een beetje drama, haartrekken en steken onderwater. Maar ook dat maakt een feelgood zoals deze helemaal af.

En we weten inmiddels natuurlijk ook wel dat Kaat onwijs lekker schrijft. Het leest zo lekker weg dat je er zo weer in zit ondanks dat het even geleden is dat je het vorige deel gelezen hebt. Ze houdt het klein en intiem in het boek waardoor het voelt alsof je in een familie stapt met grootse avonturen en dromen. Begin aan dit boek en je hebt hem in een zit uit.

Van mij krijgt Zomer in de B&B vier hartjes. Een fijne worldbuilding, met leuke karakters en een hele fijne schrijfstijl is wat mij het gevoel geeft van een heerlijke feelgood. Het leest gewoon heerlijk weg als je opzoek bent naar een luchtig boek met romantiek, drama en een heerlijke vriendenvibe.

Ben jij inmiddels ook benieuwd geworden naar Kaat haar B&B serie? Mijn recensie over het eerste deel vind je hier.
Heb jij het eerste deel al gelezen en ben jij toe om je eigen mening te vormen over het tweede deel, koop je boek dan bij je lokale boekhandel via de volgende link. Helaas is de paperback niet meer leverbaar, maar dat maakt dat een Ebook alleen maar makkelijker mee te nemen is.
Zomer in de B&B – Kaat de Kock (EPUB)

Heb jij Zomer in de B&B van Kaat de Kock al gelezen? Of staat hij inmiddels al op jouw wishlist? Laat het mij weten via een berichtje onder deze post, op mijn Instagram of op Facebook.