Recensie | Winter in de kleine bakkerij – Jenny Colgan

Dat het laatste deel van de Kleine bakkerij aan het strand eraan zat te komen was mij al duidelijk. Toen Luitingh-Sijthoff mij benaderde om Winter in de kleine bakkerij te recenseren hoefde ik daar natuurlijk niet lang overna te denken. Ik ben al sinds het eerste uur groot fan van deze serie en heb ze allemaal met veel liefde verslonden. Benieuwd of ik het laatste deel ook zo goed vond en het de perfecte afsluiter is voor deze serie? Je leest het hieronder in mijn eerlijke recensie.

Winter in de kleine bakkerij - Jenny Colgan

Naam: Winter in de kleine bakkerij
Auteur: Jenny Colgan
Uitgeverij: Luitingh – Sijthoff Amsterdam
Aantal pagina’s: 288 pagina’s
Originele titel: Christmas at little beach street bakery
ISBN: 9789024585489

Het is winter in de kleine bakkerij aan het strand en Polly is ervan overtuigd dat dit de beste kerst ooit gaat worden. Maar wanneer gaat het leven volgens plan? Want Polly’s beste vriendin vertrouwt haar een gevoelig geheim toe dat het leven van Polly en Huckle drastisch kan veranderen. En dan verschijnt er plotseling een bekend gezicht uit Polly’s verleden en wordt het nog ingewikkelder. Polly vindt meestal troost bij het bakken, maar ze heeft het gevoel dat het dit keer niet genoeg zal zijn. Kan Polly alles weer op het goede spoor krijgen en haar beste kerst ooit vieren met Huckle en papegaaiduiker Neil?

De kleine bakkerij serie begon natuurlijk met De kleine bakkerij aan het strand, gevolgd door Zomer in de kleine bakkerij. Nu komt er een einde aan deze serie met het laatste deel Winter in de kleine bakkerij. De titel is in mijn ogen al perfect en is een hele mooie afsluiter in deze reeks. Zo leer je iedereen goed kennen in het eerste deel, maak je de zomer mee in het tweede deel en sluit je zowel de serie als het jaar af met de wintereditie. Mooier had Jenny Colgan het in mijn ogen niet kunnen bedenken.

Winter in de kleine bakkerij is weer een ultieme feelgood. Dit keer maak je kennis met Mount Polbearne in de winter, wat je al een heerlijke cozy feeling geeft zo naar de winter toe. Zo is het leven in een vuurtoren tijdens de winter toch iets heel anders dan tijdens de zomermaanden, krijgt Polly te maken met diverse liefdesstruggles en krijgt ze ineens de kans om iets uit het verleden een nieuwe kans te geven.

Ook dit deel van de serie leest weer als een trein weg. Vanaf het eerste hoofdstuk weet Jenny Colgan je weer verliefd te laten worden op niet alleen de karakters, maar ook het verhaal en zelfs het winterachtige, koude Mount Polbearne. Een fijn verhaal waarin familie, vriendschap, liefde en lekkernijen centraal staan. Waar feelgood niet altijd op en top feelgood hoeft te zijn, maar ook af en toe ook een kartelig randje mag hebben. Eentje waar je van begin tot einde van geniet zonder er teveel bij na te hoeven denken. De kleine Bakkerij serie is zo’n feelgood serie!

En ja, dat was het dan.. De kleine bakkerij serie van Jenny Colgan, het leven met Polly, Kerensa, Huckle en papagaaiduiker Neil. Ik heb van alle drie de delen ontzettend genoten. Drie heerlijke feelgood verhalen, alle drie een andere verhaallijn maar toch ook weer hetzelfde. Dit laatste deel is als een kers op de taart. Een prachtige afsluiter van een serie waar ik als lezer waanzinnig van genoten heb. Het wordt even afkicken, maar met zo’n mooi afsluitend deel, kan ik mij er beter bij neerleggen en sluit ik de hele Kleine Bakkerij familie in mijn hart.

Ben jij nu ook benieuwd geworden naar Polly, Huckle of papagaaiduiker Neil? Of wil je je gewoon ook even wanen in een heerlijk ruikende bakkerij op een getijden eiland? Dan is De kleine bakkerijserie perfect voor jou. Via onderstaande link kun je dit boek bekijken en bestellen. De manier om niet je huis uit te hoeven maar tóch de boekenwereld te steunen!

Koop bij Libris

Heb jij de Kleine bakkerij serie ook al gelezen? Wat vond je van het laatste deel: Winter in de kleine bakkerij? Staat hij al op je verlanglijstje voor deze sinterklaas/kerst? Laat het mij weten hieronder in de reacties, op Instagram of gezellig op Facebook

– Ik steun de lokale boekhandelaren door de link naar Libris te gebruiken

1 gedachte over “Recensie | Winter in de kleine bakkerij – Jenny Colgan