Recensie | Welkom thuis in Love Heart Lane – Christie Barlow

Uitgeverij Luitingh-Sijthoff benaderde mij vorige maand of ik hun nieuwe feelgood boek wilde recenseren. Welkom thuis in Love Heart Lane is het eerste deel in de Love Heart Lane serie. Een serie die in mijn ogen perfect is voor tijdens de lente en zomer seizoenen. Benieuwd wat ik er van vond? Je leest het hieronder.

Welkom thuis in Love Heart Lane

Naam: Welkom thuis in Love Heart Lane
Auteur: Christie Barlow
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina’s: 336
Originele titel: Love Heart Lane

Het eerste deel in een sprankelende nieuwe feelgoodserie van Christie Barlow over een klein dorp in Schotland.
Wanneer Felicity Simons terugkeert naar haar dorp Heartcross, verwacht ze maar een paar dagen te blijven. De witgekalkte huisjes van het dorpje zijn misschien haar thuis, maar voor haar heeft de plek te veel pijnlijke herinneringen, en aan één man in het bijzonder – Fergus Campbell. Maar als het dorp vlak na haar terugkomst wordt getroffen door verschrikkelijk noodweer en de enige brug die het plaatsje met de beschaving verbindt wordt weggevaagd, kan Felicity niet anders dan blijven…

In Welkom thuis in Love Heart Lane volgen we Felicity, die terug komt naar haar geboortedorpje midden in de bergen. Ze wordt tijdens haar thuiskomst echter niet door iedereen met open armen ontvangen. Als de brug ook nog eens niet begaanbaar is en Felicity gedwongen is langer te blijven, wordt ze weer even geconfronteerd met haar diepste verdriet. Maar kan ze het in Love Heart Lane verwerken en achter zich laten?

Ik vond Welkom thuis in Love Heart Lane een erg fijn boek om te lezen. Het is een absolute easy to read verhaal, waardoor je er eigenlijk snel doorheen gaat. Het begin komt wat minder goed op gang, als je het mij vraagt. Er werd veel in de herhaling getreden waarom Felicity destijds het dorp verlaten heeft, wat je als lezer natuurlijk na één of twee keer lezen ook wel onthoudt. Wel leer je Felicity goed kennen en ik merkte al snel dat er rondom haar een hele verdrietige sfeer hing. Dit maakt je nieuwsgierig wat haar onderliggende pijn is. Daar kom je tijdens het lezen al snel achter.

Christie Barlow heeft een fijne schrijfstijl. Ondanks dat het verhaal langzaam opgang komt, weet ze het wel zo te schrijven dat je als lezer nieuwsgierig blijft. Het leest makkelijk en snel weg. Voor je het weet heb je het boek alweer uit en wil je meer. De karakters die ze in dit verhaal gecreëerd heeft, is een leuke groep. Ik heb van ze genoten en ze stiekem ook wel een beetje in mijn hart gesloten. Het hadden mijn vrienden kunnen zijn.

Ook vind ik Welkom thuis in Love Heart Lane iets hebben van De kleine bakkerij serie van Jenny Colgan. De setting voelde hetzelfde: Een klein dorpje met leuke pittoreske huisjes, waar iedereen elkaar kent en helpt. Een dilemma welke opgelost moet worden en een gezellig theehuis waar iedereen gezamenlijk bij elkaar komt, zowel bewoners als toeristen. Dus als je van Jenny Colgan haar verhalen houdt, is dit ook zeker eentje om toe te voegen aan je lijstje. De cover is sowieso al een en al vrolijkheid.

Ook vind je achterin het boek het eerste hoofdstuk van het tweede deel. Na het slot van deel één en het begin van het tweede deel ben ik wel ontzettend benieuwd hoe het verder gaat in Love Heart Lane, met Felicity, Fergus, Rona en alle andere bewoners. Het is een leuke community om over te lezen en je voelt je als lezer thuis in dit boek.

Welkom thuis in Love Heart Lane krijgt van mij daarom een mooie vier hartjes recensie. Het is een fijn verhaal waar je zo doorheen gaat. De setting is warm en fijn, maar heeft ook zeker iets weg van De kleine bakkerij serie. Het begin kwam echter ietwat stroef op gang, maar door Christie haar schrijfstijl blijf je wel nieuwsgierig. Een heerlijk boek voor tussendoor, wanneer je toe bent aan een easy to read verhaal.

Zelf benieuwd geworden naar dit boek en Christie Barlow haar schrijfstijl? Hieronder vind je een link naar Libris, waar je jouw lokale boekhandel aan kunt vinken. Koop lokaal en steun je eigen boekhandel.

Heb jij Welkom thuis in Love Heart Lane ook al gelezen? Of staat hij nog op je verlanglijstje? Laat mij weten wat je ervan vond of wat je ervan verwacht in de reacties hieronder, op Facebook of op Instagram. Laten we samen ‘booktalken’.

Getagd , , , , , , ,