Recensie | Scoop – Iris Houx

Scoop! - Iris Houx

Vorig jaar kreeg mijn vriend in zijn kerstpakket een tegoedbon voor een gratis maand Elly’s Choice. Omdat hij zelf nauwelijks (nou ja.. zeg maar gewoon nooit) leest, kreeg ik deze bon. Ik mocht dan gratis 10 boeken ontvangen van een bepaalde maand en kreeg hier onder andere Scoop van Iris Houx bij. Hij stond al lang op mijn verlanglijst en wat ben ik blij dat ik dit boek gelezen hebt.

Scoop! - Iris Houx
Naam:
Scoop!
Auteur: Iris Houx
Uitgever: The House of Books
Aantal Pagina’s: 448
Oorspronkelijke titel: Scoop!
Uitvoering: Paperback & Ebook
Prijs: Paperback: €19,99 / Ebook: €9,99

Esmée Evers verhuist naar de grote stad, waar ze een baan krijgt als redactiechef. Althans, dat vertelt ze haar vriendinnen, in werkelijkheid is ze redactieassistente. Haar leugentje is lastig vol te houden als één van haar vriendinnen haar bazin wordt bij hetzelfde magazine. Wanneer een bekende tv-ster noodgedwongen moet onderduiken, krijgt Esmée de kans zichzelf te bewijzen. Ze bedenkt een plan dat niet alleen de media op zijn kop zet, maar ook haar eigen carrière, vriendschappen en relatie..

De Cover

Ik ben een ontzettende liefhebster van roze. Als ik opzoek ben naar een nieuw boek, kijk ik ook altijd als eerste naar de boeken met een roze cover. Yes, guilty as charged. Daarom vond ik deze cover ook erg aantrekkelijk. Genoeg roze, lekker meiden,- vrouwenachtig. Just like me! Daarnaast staat de titel van dit boek met een waanzinnig mooie, tevens opvallende lettertype. I just love it! De naam van de schrijfster is mooi aanwezig, maar wel in een andere kleur, waardoor je oog wel als eerste valt op de titel. Ook de extra touch van die kleine camera is tè schattig! Ja, ik kan niets anders zeggen dan dat ik vind dat deze cover perfect is ontworpen! Voor de cover alleen al, zou ik meer van zulke boeken willen zien! Simpel, neutraal, classy maar tegelijk ook heel opvallend.

Hi-la-risch! Wat een heerlijke schrijfstijl heeft Iris Houx. Wat heb ik gelachen, bijna broekplas lachen! Sommige opmerkingen zijn zo leuk geschreven dat je je lachen gewoon niet in kunt houden. Ook daar hou ik zo van. Yes! Van deze vrouw moet ik zeker meer lezen! Iris Houx, ik houd je in de gaten!

Wat vind ik van het boek Scoop?

Dit boek was heerlijk om te lezen. Ik had hem meegenomen op mijn e-reader tijdens mijn vakantie in november. Ik denk dat ik er in totaal een paar uur over gedaan heb om hem uit te lezen. En dat zegt bij mij al ontzettend veel over een boek. Namelijk dat ik er heerlijk in zit, het verhaal heel vermakelijk is en dat het doorlees gehalte top was. Wanneer ik kon, pakte ik mijn boek en ging ik verder. Ik heb genoten van de humor, de drama, de liefde, maar ook de vriendschappen en struggles.

En dan natuurlijk in combinatie met de schrijfstijl vol humor en de cover waar ik verliefd op werd, is dit one of my favorites. Zoek je een lekkere roman, met humor, vriendschappen, liefde en een beetje drama op zijn tijd? Dan kan ik je dit boek zooooó aanraden. Ik heb genoten, van begin tot eind. Toen ik de laatste bladzijde omsloeg vond ik het zo ontzettend jammer dat er geen ander boek van Iris Houx is. Maar ik heb gehoord dat ze bezig is met een nieuw boek. Gewoon nog even geduld hebben..

Interesse gekregen in dit boek?
Bekijk op bol.comHeb jij Scoop! van Irix Houx ook gelezen? Wat vin jij van dit boek en zou jij het aanraden aan je vrienden? Laat het me weten in de reacties hieronder. Ik ben erg benieuwd naar jullie point of view.

P.S. Nog meer recensies lezen? Kijk dan ook eens op de pagina: recensies.

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥