Kerstboeken, Recensies, Roman

Recensie | Ingepakt door jou – Talia Hibbert

Van Oona Agency mocht ik een paar Kobo Originals kerstboeken lezen en recenseren. De eerste die in dit pakket zat was Ingepakt door jou van Talia Hibbert. Een romantisch kerstverhaal. Beniewd wat ik van dit verhaal vond en of het mij ook inpakte zoals de titel beschrijft? Je leest mijn eerlijke recensie hieronder.

Ingepakt door jou - Talia Hibbert

Naam: Ingepakt door jou
Auteur: Talia Hibbert
Uitgeverij: Kobo Original
Aantal pagina’s: 137
Originele titel: Wrapped up in you
Uitvoering: E-book only
Rating: 2 hartjes rating

Er is niets bijzonder aan William Reid. Behalve dan misschien zijn acteercarrière, die miljoenen waard is, en zijn bijna perfecte gezicht. Verkozen worden tot meest sexy man ter wereld was leuk, maar deze Kerst heeft hij serieuze plannen. Zoals eindelijk zijn levenslange crush (en de tweelingzus van zijn beste vriend) voor zich winnen: de superslimme en best-wel-intimiderende Abbie Farrell. Wanneer de twee, omringd door 27 huisdieren, ingesneeuwd raken, lijkt de perfecte kans op een kerstwonder zich voor te doen. Will beseft zich terdege dat hij alles van stal zal moeten halen om de slimme, koele Abbie te overtuigen hem een kans te geven. Maar zijn verliefdheid nog langer verbergen is geen optie meer…

Ik ben dol op kerstverhalen en kijk dan ook altijd erg uit naar de tijd van het jaar dat je weer lekker ongegeneerd kerstverhalen mag lezen. Als kerst op de taart mocht ik voor Oona Agency drie Kobo Original kerstboeken lezen om te recenseren. Wat een eer! Maar liep dat niet even gigantisch anders dan gepland. Om even kort hierover uitleg te geven. Begin december werd ik erg ziek en werd met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht om daar vervolgens opgenomen te worden. De hele maand december ben ik ziek geweest en had geen puf om te lezen, bloggen of überhaupt iets te plaatsen op Instagram. Slapen bijna het enige wat ik gedaan heb. Gelukkig wist ik tussendoor wel steeds kleine stukjes te lezen, maar het schoot niet echt op. Dus vandaar dat mijn recensie iets later is dan gepland en afgesproken.

Anyways, kerstverhalen zijn heerlijk, zolang ze maar inhoud, diepte en veeeeel liefde hebben. Veel liefde heeft Ingepakt door jou sowieso. De rest helaas iets minder. Dat is ook de reden dat dit boek mij niet raakte, ik het bijna wilde DNF’en en ik geen fan ben van dit verhaal.

Laten we voorop stellen dat het mijn mening is en jij als lezer die verhaal wel leuk kan vinden. Ik vond Ingepakt door jou te langdradig. Er zat weinig diepgang in en er gebeurde heel erg weinig. Het is leuk en verwachten het zelfs als de hoofdkarakters wat om elkaar heen draaien, maar laat dat alsjeblieft niet het hele boek doorgaan. Op een gegeven moment weet je het en wordt het eentonig en saai.

Ik ben zelf niet van het DNF’en (Did not Finish) maar met dit boek kwam dat toch wel erg dichtbij. Ik heb hem uiteindelijk wel uitgelezen maar het veranderde eigenlijk niks meer aan mijn mening en het aantal hartjes dat ik dit boek zou gaan geven.

De karakters vond ik wel leuk. De een een hollywood ster die zo normaal is gebleven en de ander beschadigd door een vorige liefdesrelatie en bang is de liefde opnieuw te vinden. Dit combinatie is leuk gevonden en vond ze ook zeker heel erg leuk bij elkaar passen.

Ingepakt door jou is niet mijn kerstboek dit seizoen. Het was voor mij te langdradig, eentonig en ik miste de diepgang. De karakters waren wel leuk, maar helaas was dat voor mij niet genoeg. Ondanks dit zou ik Talia Hibbert niet meteen afschrijven als schrijfster, dat doe ik overigens nooit. Het ene boek kan sterker zijn dan het andere boek dat ze schrijven. Ik ben dus zeker wel benieuwd naar haar andere werk.

Wil jij graag je eigen mening vormen over Ingepakt door jou of ben je juist nieuwsgierig geworden, via onderstaande link kun je het boek gemakkelijk online aanschaffen en op je ereader/tablet zetten. Ingepakt door jou eBook door Talia Hibbert – EPUB | Rakuten Kobo Nederland

Heb jij Ingepakt door jou van Talia Hibbert ook al gelezen? Wat vond jij ervan? Laat het mij weten in de reacties hieronder, op Facebook of Instagram. Laten we er gezellig over kletsen.

Liefs, Pauline

1 gedachte over “Recensie | Ingepakt door jou – Talia Hibbert