Feelgood, Recensies, Roman

Recensie | Geen zuivere koffie – Denise Meijer

Van uitgeverij Loft books mocht ik Geen zuivere koffie van Denise Meijer lezen. Een boek die veel warmte uitstraalt. Boeken met koffiezaakjes erin zijn, zoals jullie wellicht al weten, boeken waar ik ontzettend veel van houd. Het brengt toch altijd een bepaalde sfeer met zich mee die ik heel fijn vind in een boek. Benieuwd of Geen zuivere koffie mij dit gevoel ook gaat geven.

Geen zuivere koffie

Naam: Geen zuivere koffie
Auteur: Denise Meijer
Uitgeverij: Loft Books
Aantal pagina’s: 196
Genre: Roman / Feelgood
Originele titel: Geen zuivere koffie
Uitvoering: E-book only

In Geen zuivere koffie van Denise Meijer zegt een vrouw haar baan op om te gaan werken in een idyllische koffiezaak. Het klinkt als het einde van een zoete zwijmelfilm, maar voor Anne is het het begin van een nieuw avontuur. Als haar vriend het uitmaakt en ze beseft dat ze al zes jaar hetzelfde oersaaie studentenbaantje heeft besluit de onzekere Anne dat het tijd is voor verandering. Ze trekt de stoute schoenen aan en solliciteert bij de nieuwe koffiezaak aan de overkant. De afgelopen jaren was ze haar passie voor bakken behoorlijk uit het oog verloren en zo hoopt ze haar oude hobby nieuw leven te kunnen inblazen. Tot haar verbazing wordt ze nog aangenomen ook. Alleen wat verbergt John, de mysterieuze eigenaar, in zijn kantoortje? En wie is toch die man die de hele tijd pakketjes komt brengen? Een zwarte labrador, een zelfverzekerde loodgieter en een heleboel appeltaarten brengen Anne het hoofd op hol. Heeft ze wel de juiste keuze gemaakt door haar vaste baan op te zeggen? Of is het allemaal geen zuivere koffie?

Geen zuivere koffie is een heerlijk boek voor tussendoor. Met zijn 196 pagina’s race je er zo doorheen terwijl je geniet van Anne en haar nieuwe avontuur in de koffieshop bij haar aan de overkant. Er gebeurd van alles in dit verhaal waardoor je je niet hoeft te vervelen. Het leest heerlijk weg en het verhaal is vermakelijk.

Zoals jullie al wel weten, hou ik ontzettend van de combinatie van koffie/theeshop, bakken en boeken. Het neemt zo’n fijne leessfeer met zich mee en het leest zo gezellig weg. In dit boek komen weliswaar geen boeken in voor, maar de combinatie van koffieshop met bakken is in overvloed. Met de vibe in dit boek, wil je gewoon zelf beginnen met bakken.

In geen zuivere koffie vind je relaties die bloeien van collega’s naar beste vrienden, nieuwe liefdes die meant to be zijn om te groeien tot iets groters en het volgen van je eigen dromen hoe moeilijk het soms ook lijkt te zijn. Dé basis voor een heerlijke easy read voor tussendoor. Verstand op nul en gaan met die banaan. Genieten en trek krijgen in vers gebakken appeltaart, dat gaat met dit verhaal wel lukken.

Het enige nadeel met zulke korte verhalen is dat je aan het einde altijd meer wilt. De basis is goed, er zit precies genoeg vermaak in om het in een mooi verhaal te veranderen, maar de nieuwsgierigheid aan het einde blijft altijd bestaan. Misschien is dat ook wel de kracht van een kort verhaal.

Ik geef geen zuivere koffie drie hartjes omdat het een vermakelijk boek is. Een heerlijke short story voor tussendoor die op de oppervlakte blijft en niet zozeer de diepte van het verhaal en/of karakters opzoekt. De sfeer in het boek is heerlijk, daar ga je zeker van genieten.

Ben jij nu ook nieuwsgierig geworden naar Geen zuivere koffie en wil jij graag je eigen mening over dit boek vormen? Dat kan en moet je ook zeker gaan doen. Via onderstaande link kun je het boek nu gemakkelijk aanschaffen bij jouw lokale boekhandel. Dat is belangrijk, want we moeten onze lokale boekhandelaren blijven steunen!

Heb jij Geen zuivere koffie ook al gelezen? Of staat hij nog op je TBR? Laat via de reacties hieronder, op Instagram of via Facebook weten wat je ervan vond, wat je verwachtingen zijn of waarom je juist dit boek niet zou willen lezen.