Recensie | Een gouden gloed over Ruby Falls – Holly Martin

Nadat ik Het familiehotel van Sapphire Bay van Holly Martin gelezen had, was het tijd voor deel twee Een gouden gloed over Ruby Falls. De cover sprak mij in ieder geval gelijk aan, een van de reden ook waarom ik niet kon wachten om te beginnen in dit boek. Benieuwd wat ik van het tweede deel vond van de Zussen van Jewel Island? Je leest het in mijn recensie.

Een gouden gloed over Ruby Falls - Holly Martin

Naam: Een gouden gloed over Ruby Falls
Auteur: Holly Martin
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Aantal pagina’s: 320
Originele titel: Autumn skies over Ruby Falls
2 hartjes rating

Clovers leven is compleet! Ze is weer terug op Jewel Island, runt het familiehotel met haar zussen en is dolgelukkig. Hoewel… er mist één ding. Een paar jaar geleden is ze bedrogen door haar ex en sindsdien heeft ze zich niet meer open durven stellen voor de liefde. De knappe Angel Mazzeo wil haar helpen om weer aan het daten te slaan. Maar friends with benefits groeit al snel uit in iets meer…

Waar je in het eerste deel Aria volgde, leer je nu Clover beter kennen. Over haar verleden, haar huidige leven op Jewel Island, maar ook over haar huidige fling met Angel. Ze is een van de drie zussen die samen het hotel op Jewel Island runnen. In Een gouden gloed over Ruby Falls leer je een heel ander gedeelte kennen van het eiland dan in het eerste deel. Zo staan het hotel en het leven van Aria centraal in het eerste deel, nu worden ook andere delen van het eiland beschreven.

Waar ik ontzettend enthousiast was over Het familiehotel van Sapphire Bay, vond ik dit deel toch erg tegenvallen. Of het komt omdat ik hoge verwachtingen had of omdat de cover echt WAANZINNIG is, ik weet het niet. Het verhaal was leuk, Clover is een leuke karakter en het deel van het eiland waar zij woont is geweldig om over te lezen. Helaas vond ik dat in dit boek heel erg veel in de herhaling gevallen werd. Zo wordt er in het begin al snel duidelijk dat Clover zich niet goed open kan stellen voor de liefde. Maar om dit nu elke keer weer te herhalen wanneer ze zich onzeker voelt of wanneer er dingen gebeuren op liefdesvlak, vond ik wat te veel van het goede. Een goede lezer onthoud de belangrijkste details in een boek, dit hoeft in mijn ogen dan niet elk hoofdstuk herhaalt te worden.

Wel vind ik de schrijfstijl van Holly Martin ontzettend fijn (op de herhalingen na). Zowel in het eerste deel als in het tweede deel blijft het lekker weglezen. Ze kan goed beeldend schrijven wat jou als lezer echt het gevoel geeft dat je op het eiland aanwezig bent. Of tenminste het eens bezocht hebt. De personages in het boek zijn een paar om van te houden. In dit boek wordt echt het familiegevoel uitgestraald en dat vind ik een heel fijn Feelgood gevoel. Iedereen past op iedereen (soms ook wat over het randje, als je het mij vraagt), maar samen staan ze sterk.

Ik twijfelde een hele tijd of ik het derde deel wel wilde gaan lezen. Nadat ik het een paar maanden heb laten rusten, ben ik wel ontzettend benieuwd naar het derde deel, naar de laatste zus en haar verhaal. En ondanks mijn twee hartjes rating van dit boek, heb ik de volste vertrouwen dat het derde deel een stuk leuker gaat worden. Hopelijk iets minder herhaling, maar wel het fijne beeldende schrijven van Holly. Ik zou graag nog meer willen zien van dit prachtige eiland en de liefdes die er bloeien onder de personages.

Heb jij het eerste deel ook gelezen, ben je enthousiast naar het tweede deel en wil je ondanks mijn recensie toch je eigen mening vormen en dit boek lezen? Via onderstaande link kun je dit boek bij jouw lokale boekhandel bestellen en steun je ze in deze moeilijke tijd.

Heb jij Een gouden gloed over Ruby Falls gelezen? Wat vond jij ervan? Laat het mij weten in de reacties hieronder, op Facebook of gezellig op Instagram.

Getagd , , , , , , ,

1 gedachte over “Recensie | Een gouden gloed over Ruby Falls – Holly Martin