Recensie | De Cactus – Sarah Haywood

Pfoe, wat stond dit boek hoog op mijn verlanglijst! Het is Sarah Haywood haar debuut roman en ik ben super benieuwd naar deze schrijfster. Toen dit boek op 22 juli uitgegeven werd heb ik hem ook eigenlijk gelijk aangeschaft. Ik moest dit boek gewoon hebben.. Die cover alleen al!

Sarah Haywood - De Cactus

Naam: De Cactus
Auteur: Sarah Haywood
Uitgever:
Aantal pagina’s:
Oorspronkelijke titel: The Cactus

Andere mensen zien Susan Green als een stekelig en moeilijk persoon. Zelf vindt ze dat ze haar leven gewoon goed op orde heeft. Ze heeft een baan, een appartement precies groot genoeg voor één persoon, voor de liefde heeft ze een prima regeling met een leuke man, en zolang haar onbesuisde broer aan de andere kant van het land woont is er niets aan de hand.
Dan overlijdt haar moeder en ontdekt Susan dat ze zelf moeder wordt – en opeens is ze alle controle kwijt…

Hallo pretty cover! De Cactus van Sarah Haywood mag er zeker weten wel zijn. Het is vrolijk, kleurrijk en heeft een glimmend detail, namelijk de cactus zelf. Ik vind dit echt een van de mooiste covers tot nu toe uitgebracht in 2018. Hij is overigens uitgebracht in hardcover wat alles daardoor nog mooier uit doet komen. Gewoon wauw!

Sarah Haywood heeft een fijne schrijfstijl. Het verhaal leest lekker weg en wordt vanuit één oogpunt geschreven namelijk die van hoofdpersoon Susan Green. Wat mij wel opviel is dat er vaak dezelfde zinnen gebruikt worden in bepaalde situaties. Bijvoorbeeld over een besluit nemen en daar eigenlijk niet meer van mening over veranderen of dat Susan onafhankelijk wil zijn. Dat begon op een gegeven moment wel op te vallen. Verder vond ik het een heerlijke schrijfstijl zonder teveel poespas of moeilijke woorden. De zinnen en hoofdstukken lopen heerlijk in elkaar over en de verhaallijn is mooi op elkaar volgend.

Wat vind ik van het boek De Cactus?

Ik hou van dit boek! Sarah Haywood weet met haar debuut roman De Cactus met een klapper binnen te komen. Van begin tot het einde heeft dit verhaal mij geboeid. Je vind zoveel in dit boek, vriendschap, verdriet, humor, haat, onafhankelijkheid. Vooral de onderliggende boodschap van dit boek vind ik heel erg mooi. Susan is natuurlijk een stekelig en moeilijk persoon. Een Cactus is een stekelig en moeilijke plant, maar wanneer je die genoeg aandacht en liefde geeft zal hij ook uitbloeien tot een mooie plant. Dat is in dit boek ook met de hoofdpersoon Susan zo. Zolang je een persoon aandacht en liefde geeft, zal hij/zij opbloeien en shinen. Die onderliggende boodschap vind ik dus heel erg mooi bedacht en verwerkt in dit verhaal. Hoe Sarah Haywood dat gedaan heeft in De Cactus, moet je zeker zelf gaan ervaren door het boek te gaan lezen. Hij is zeker de moeite waard. Het einde van dit verhaal vind ik ook erg ontroerend en heb zelfs een ieniemini klein traantje weggepinkt. Dit boek ga ik in de toekomst zeker nog een keertje herlezen.

Ook benieuwd geworden naar dit boek? Via onderstaande link kun je dit boek makkelijk en snel bestellen via bol.com. Hiermee steun je lovethesmellofbooks.nl ook nog een beetje .
[bol_product_links block_id=”bol_5b70817ab08e2_selected-products” products=”9200000091585274″ name=”De Cactus” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”0″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Sarah Haywood haar debuut roman De Cactus al gelezen? Shined deze mooie cover ook al in jouw boekenkast? Of spreekt dit boek je niet zo erg aan? Laat het mij weten in de reacties hieronder. Ik ben erg benieuwd.