Fantasie, Recensies, Young Adult

Recensie | Oost West Thuis Best – Linda Holmes

Een tijdje geleden mocht ik van uitgeverij Luitingh-Sijthoff het boek Oost West Thuis Best van Linda Holmes ontvangen en lezen. Wederom een grote eer omdat ik altijd van een goede feelgood houd. Door heftige zwangerschaps kwalen was ik een hele tijd niet in staat om recensies te schrijven en heb ik het verplicht rustiger aan moeten doen. Gelukkig kon je op mijn Instagram wel het boek al bewonderen en heb ik hem ook al enige tijd geleden gelezen. Benieuwd wat ik van deze feelgood vond en of ik hem aan je aanraad? Je leest het hieronder in een eerlijke recensie.

Oost west thuis best - Linda Holmes

Naam: Oost west thuis best
Auteur: Linda Holmes
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina’s: 336 pagina’s
Originele titel: Evvie Drake starts over: A Novel

Oost west, thuis best – maar niet voor Evvie Drake. Het is een jaar geleden dat Evvies man plotseling overleed. Haar beste vriend Andy denkt dat ze rouwt, en Evvie laat hem in die waan – maar eigenlijk weet ze niet wat ze met het geld en het grote huis aan moet.

Dean Tenny was ooit topsporter, maar zijn ster is gevallen. En hij kan niet eens aan zichzelf uitleggen hoe het komt. Andy stelt voor dat Dean bij Evvie komt wonen, in het appartement aan de achterkant van haar huis. Evvie stemt in, maar ze spreken één ding af: Dean vraagt niet naar Evvies man, en Evvie vraagt niet naar Deans mislukte carrière. Een duidelijke regel, maar gek genoeg worden regels altijd verbroken…

Kunnen Evvie en Dean over hun verleden heenstappen en aan iets nieuws beginnen?

Ik kan je gelijk al vertellen dat ik genoten heb van begin tot eind. Het is echt een heerlijk verhaal. De karakters zijn leuk en het verhaal is feelgood met een rauw randje. Door dit rauwe randje is het verhaal niet alleen maar rozegeur en maneschijn zoals je van een feelgood verwacht, maar ook heel divers en misschien wel herkenbaar.

De schrijfster Linda Holmes is nieuw in mijn boekenkast, maar wat kan deze vrouw heerlijk schrijven. Het is vlot, realistisch, zit goed in elkaar en leest heerlijk weg. Zoals ik al eerder zei, een feelgood met een rauw randje maar toch wordt dit luchtig beschreven zodat het niet een te zware feelgood wordt. Dit heeft ze in mijn ogen heel mooi neergezet in Oost West Thuis Best.

‘Ze wist dat ze zich niet aan hun afspraak hield, dat ze een gaatje had geboord in de roeiboot waarin ze zich wilde laten drijven. Alleen voor deze keer. Een gaatje kun je altijd dichten.’

Ook de karakters in dit boek zijn leuk omschreven. Hoofdpersonage Evvie is een schat van een persoon die struggled met haar leven, maar toch altijd een ander op de eerste plek zet. Dean heeft ook zijn struggles maar gaat daar toch heel anders mee om dan Evvie, wat ze hele goede tegenspelers van elkaar maken. De combinatie van deze twee hoofdkarakters vond ik verfrissend en speels.

Ook de cover is natuurlijk een genot om te zien. Het is fris, vrolijk en nodigt heel erg uit om te gaan lezen. Het heeft zeker de uitstraling van een heerlijke feelgood voor tijdens de zomer, wanneer je lekker in de achtertuin een boek gaat lezen. Zo hoort een feelgood er ook uit te zien: uitnodigend.

Oost West Thuis Best is een heerlijke read als je van feelgood houdt. Vlot, leest heerlijk weg en heeft leuke karakters. Dit boek van Linda Holmes krijgt van mij dan ook zeker 4 hartjes. Ik zou hem zeker bij mensen aanraden en nog een keer willen herlezen.

Ben jij nu ook benieuwd geworden naar deze uitnodigende feelgood van Linda Holmes? Via onderstaande link kun je dit boek bekijken en bestellen.  De manier om niet je huis uit te hoeven maar tóch de boekenwereld te steunen!

Heb jij Oost West Thuis Best van Linda Holmes ook al gelezen of in de kast staan? Laat het mij weten wat jij ervan vond. Laat het weten via een reactie hieronder, mijn Instagram,- of Facebookpagina en praat gezellig mee.

1 gedachte over “Recensie | Oost West Thuis Best – Linda Holmes