Recensie | Kwetsbaar Verliefd

Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat auteur Lianne Reijntjes haar eerste feelgood in eigen beheer uit ging geven. Wauw, wat een ballen heeft zij! Het boek sprak mij eigenlijk gelijk aan, waardoor ik mee mocht doen met de blogtour van Kwetsbaar Verliefd. Super leuk! Benieuwd wat ik van haar debuut feelgood vond? Je leest het hieronder.

Kwetsbaar Verliefd - Lianne Reijntjes

Naam: Kwetsbaar Verliefd
Auteur: Lianne Reijntjes
Uitgeverij: eigen beheer
Aantal pagina’s: 260
Originele titel: Kwetsbaar Verliefd
ISBN: 9789083066912

De gedreven, hardwerkende Gia gaat de hele zomer naar Barcelona en trekt in het vakantiehuis van haar vader. Een hele zomer vol zon, cocktails en knappe Spaanse scharrels, dat ziet ze wel zitten! Ze is niet uit op een serieuze relatie. Tot ze de intelligente en Nederlandse student Alex ontmoet, die twee jaar in Barcelona heeft gewoond en bijna afstudeert. Al gauw probeert Gia al die gevoelens van zich af te zetten, want ze valt normaal gesproken toch niet op oer-Hollandse jongens? Al helemaal niet op jongens die jonger zijn dan zij…⁠

Ondertussen wordt ze geconfronteerd met verschillende gebeurtenissen uit haar verleden, waardoor haar relatie met Alex en de band met haar vader onder druk komen te staan. Zal ze zich uiteindelijk toch kunnen openstellen voor de liefde, die ze al lang niet meer heeft gevoeld?⁠

In Kwetsbaar Verliefd word je meegenomen in het verhaal van Gia en maak je kennis met het altijd zonnige Barcelona. Je waant je, als lezer, voor een moment even in dat zomerse gevoel die we al een tijdje niet meer gevoeld hebben.

Dit verhaal van Nederlandse bodem is zeker eentje die je als feelgood fan in huis moet hebben. Het bevat zoveel: liefde, drama, een zomers gevoel, familie en last but not least Barcelona! Zeker als je in de winter even een zomers gevoel binnen wilt halen, is dit een fijn boek om in weg te kruipen. Het is een realistisch verhaal die iedereen mee zou kunnen maken. Dat maakt het een leuk en tastbaar verhaal. Voeg er op zijn tijd een vleugje humor bij en je leest het zo weg.

Ik heb echt ontzettend genoten van Lianne haar schrijfstijl. Kwetsbaar Verliefd is vlot geschreven waardoor je door het verhaal heen raast. Eenmaal begonnen, kom je in een fijne flow waardoor je het verhaal in één keer uit wilt lezen. Ook merk je dat Lianne weet waar ze over schrijft. Ze heeft goede research gedaan naar de toeristische plekjes van Barcelona. Mede door dit boek, heb ik er een paar nieuwe toeristische plekjes bij op mijn lijst gezet voor een nieuwe citytrip naar Barcelona. Volop genieten van het verhaal en nog motiverend ook!

Ook de karakters zijn lekker Nederlands met een vleugje Spanje. Wat precies bij dit verhaal past. Ik heb genoten van het echte Nederlandse karakter van Gia en het jonge, speelse maar echte goodboy fibe van Alex. Wel kon ik mij af en toe erg irriteren aan de vriend van Gia haar beste vriendin. Een karakter die goed in het verhaal past, maar die ik absoluut niet in het echt wil leren kennen haha.

Kwetsbaar Verliefd van Lianne Reijntjes krijgt van mij 4 hartjes. Het is vlot geschreven, heeft leuke en fijne karakters en het zomerse gevoel springt uit dit boek. Ik heb zoveel bewondering dat ze dit boek in eigen beheer uitgegeven heeft en dat verdient zeker credits. Een feelgood dus die je zeker niet mag laten liggen.

Heb jij het debuut Kwetsbaar Verliefd van Lianne Reijntjes al gelezen? Of staat hij al op je verlanglijstje voor deze sinterklaas/kerst? Laat het mij weten hieronder in de reacties, op Instagram of gezellig op Facebook

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥