Recensies, Young Adult

Recensie | Aan alle jongens van wie ik hield – Jenny Han

Als je overal heel veel goede verhalen hoort over dit boek en het uiteindelijk ook nog eens verfilmd wordt op Netflix, dan moet het wel goed zijn. Hij stond dan ook al lang op mijn e-reader en van de week begon ik eindelijk met het lezen van deze young adult. Benieuwd wat ik er van vind? Lees het hieronder.

Recensie - Aan alle jongens van wie ik hield - Jenny Han

Naam: Aan alle jongens van wie ik hield
Auteur: Jenny Han
Uitgeverij: Moon uitgeverij
Aantal pagina’s: 315
Genre: Young Adult
Originele titel: To all the boys I loved before
Uitvoering: Paperback en E-book

Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht… en stopt de brief in een doos die ze bewaart onder haar bed. Totdat op een dag de doos weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus.

In het begin van het boek had ik wat moeite om er doorheen te komen. Het was nog niet wat ik van het boek verwachtte. Hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe leuker het uiteindelijk werd. In dit boek vind je liefde, humor maar ook de struggles van je eerste echte liefde. Het is in sommige gevallen zo herkenbaar dat het boek je uitnodigt verder te gaan lezen, en dat wil je!

Een heerlijke easy to read die je in een ruk uit wilt lezen

De personages in Aan alle jongens van wie ik hield zijn leuk neergezet. Lara Jean komt uit een warme familie die altijd voor elkaar klaar staat en heel hecht met elkaar is. De sexy Kavinsky die niet een lul blijkt te zijn, maar charmant en een ontzettende gentleman is. Bij mij heeft hij punten gescoord en ben dan ook heel erg benieuwd hoe hij in de film speelt! Ondanks dat de personages echt ontzettend verschillend van elkaar zijn, passen ze zo goed bij elkaar. Ze vullen elkaar aan op hele verschillende momenten, wat het verhaal leuk en onvoorspelbaar maakt.

Dit is het eerste boek wat ik van Jenny Han heb gelezen en heb genoten van dit verhaal. Ze heeft een fijne schrijfstijl waardoor je het boek in een ruk uit wilt lezen. Geen moeilijke complottheorieën of andere dingen waardoor je je niet extreem hoeft te focussen. Een lekkere easy to read dus!

Het boek is in mijn ogen wel eentje voor het jongere publiek. Doordat de hoofdpersonages soms wat kinderlijk overkomen, kun je je daar als volwassene (snel) aan gaan irriteren. Ik ben zelf 26 jaar en mij viel het wel op. Dit kun je per persoon natuurlijk anders ervaren, maar dit is vanuit mijn eigen perspectief.

Aan alle jongens van wie ik hield krijgt van mij 3 hartjes omdat het in het begin wat stroef begon maar uiteindelijk verder in het boek zichzelf weer herpakte. De schrijfstijl vond ik erg fijn en ben erg benieuwd naar het tweede deel van deze serie. Ook de film staat nu zeker op mijn to watch lijst.

[bol_product_links block_id=”bol_5c86c3ee0493e_selected-products” products=”9200000098437692″ name=”Aan alle jongens van wie ik hield – Jenny Han” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Aan alle jongens van wie ik hield ook gelezen? Wat vond jij ervan? Laat het mij weten in de reacties hieronder of via mijn Instagram.

1 gedachte over “Recensie | Aan alle jongens van wie ik hield – Jenny Han