Recensie | Onweerstaanbaar lekker – Nora Roberts

Onweerstaanbaar lekker is een soort van omnibus. Het boek heeft 2 soort gelijke verhalen namelijk ‘Een Pikant Dessert’ en ‘Kruidje-roer-me-niet’. De cover sprak me eigenlijk het meeste aan. Ook is Nora Roberts een heel bekende schrijfster. Dus wordt het voor mij ook wel tijd om eens in een van haar vele boeken te duiken. Benieuwd of ik ook zo enthousiast ben over deze verhalen en Nora Roberts haar schrijfstijl? Lees het hieronder.

Nora Roberts - Onweerstaanbaar Lekker

Naam: Onweerstaanbaar lekker
Auteur: Nora Roberts
Uitgever: Harlequin Holland
Aantal pagina’s: 414
Oorspronkelijke titel: Summer Desserts / Lessons learned

In Een pikant dessert wil hotelmagnaat Blake Cocharan alleen maar het allerbeste voor zijn hotels. En omdat Summer Lyndon de allerlekkerste desserts van de wereld creëert, zal hij niet rusten voordat ze voor hem komt werken. Maar waar hij niet op gerekend had, is dat zij net zo verleidelijk is als de desserts die ze maakt!

In Kruidje-roer-me-niet is Carlo Franconi niet alleen een van de topkoks van Italië, hij is ook nog eens de aantrekkelijkste kok ooit! Dat komt publiciteitsagent Juliet Trent goed uit: zij moet een bestseller maken van zijn boek, dus wat haar betreft kan hij niet onweerstaanbaar genoeg zijn! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zélf begint te watertanden…

De cover was in eerste instantie hetgeen wat mij gelijk opviel. Wie op het Boekenfestijn is geweest, weet dat er honderden boeken bij elkaar liggen, dan is een opvallende cover eigenlijk wel een must om er uit te springen. Dat deed Onweerstaanbaar Lekker bij mij gelijk. Ik de cover nog steeds prachtig. De kleurencombinatie is gewoon perfect. Ik hou van pastel, dan ben ik gelijk al om. Dat er ook nog eens roze in is verwerkt was helemaal het toppunt. Je kunt dus eigenlijk wel zeggen dat ik dit boek gekocht heb op basis van de cover. *shame, shame*.

Over Nora Roberts haar schrijfstijl heb ik in dit boek echt geen slecht woord te zeggen. Het leest heerlijk weg, de gedachtegang van de ene persoon gaat gemakkelijk over in de gedachtegang van de andere persoon. Maar dit is zo mooi smooth verwerkt dat het gewoon niet storend is. In sommige boeken is het juist vervelend dat je van het ene moment op het andere moment in eens in een ander zijn gedachten zit. Maar in dit boek is dat dus heel mooi verwerkt, absoluut niet storend. Ik vond het een unieke manier van schijven. Daarnaast is het een luchtige manier van schijven waardoor dit echt een perfect boek is voor tussendoor.

Wat vind ik van het boek Onweerstaanbaar Lekker?

Zoals ik al eerder zei heb ik dit boek eigenlijk gekocht, puur op basis van de cover. De samenvattingen van de verhalen op de achterkant spraken mij ook wel aan en ik werd er zeker nieuwsgierig van. Toch niet zo nieuwsgierig als ik had gedacht aangezien het boek ook al 2 jaar in mijn kast bleef staan. Een slecht voorteken?

Ik vond het boek echt best wel tegenvallen. Het boek bestaat uit twee ‘kleine’ verhalen, maar beide verhalen hebben niet echt veel diepte. De liefde, vriendschappen en avonturen die er in zitten blijven erg op de oppervlakte hangen, waardoor je niet echt in contact komt met de personen in het verhaal. Daarnaast zijn veel van de karakters uit de verhalen erg arrogant en hebben zichzelf erg hoog zitten, wat op een gegeven moment gaat irriteren. Nobody is perfect, maar daar denken de hoofdpersonages in dit boek echt anders over.

Het boek heeft dus 2 verhalen. Een Pikant Dessert en Kruidje-roer-me-niet. Wat mij opviel is dat het eigenlijk bijna 2 identieke verhalen zijn. Hooguit zijn er een paar details veranderd waardoor het verhaal toch iets anders is, maar de leidraad van het verhaal is en blijft precies hetzelfde.

Dit boek heb ik 2 sterren gegeven. Naast het feit dat Nora Roberts echt wel een hele fijne schrijfstijl heeft, heeft het boek helaas niet tot nauwelijks diepte. Ik zou het boek misschien aanraden wanneer je tussen 2 boeken inzit en je echt even toe bent aan een boek die je snel uit hebt, niet te veel diepte heeft en waar je dus niet bij na hoeft te denken. Dan is dit zeker een ideaal, lekker makkelijk weg te lezen boek.

Toch wel benieuwd naar dit boek?
Bol.com heeft hem in E-Book formaat, via onderstaande link kom je direct op de juiste pagina.

Bekijk op bol.com

Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd of jullie toevallig één van deze twee verhalen gelezen hebben of misschien wel allebei. Wat vond jij ervan? Ben je fan of viel het jou ook wat tegen? Of ben jij juist wel heel erg benieuwd naar dit verhaal? Laat het mij weten in de reacties hieronder. Ik kijk altijd uit naar jullie mening over boeken!

1 gedachte over “Recensie | Onweerstaanbaar lekker – Nora Roberts