Recensie | Het boek van jou en mij – Fionnuala Kearney

Het boek Het boek van jou en mij kreeg ik toegestuurd van Xander uitgevers. Waarvoor heel erg bedankt! Toen ik de achterkant van dit boek las, wist ik gewoon dat dit een boek voor mij was. Ik hou van liefde in een boek, gecombineerd met een beetje drama op zijn tijd. Volgens de synopsis heeft dit boek beide. Ik was dan ook erg nieuwsgierig. Benieuwd wat ik van dit boek vind?

Recensie - Het boek van jou en mij - Fionnuala Kearney

Naam: Het boek van jou en mij
Auteur: Fionnuala Kearney
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Aantal pagina’s: 364
Originele titel:The book of Love
Uitvoering: Paperback

Vanaf het moment dat hun ogen elkaar kruisen op een huisfeestje, zijn Erin en Dom meant to be. Op hun huwelijksfeest krijgen ze van Erins vader een notitieboekje, waarin ze alles kunnen opschrijven wat ze niet tegen elkaar durven te zeggen. Het dolverliefde stel weet echter zeker dat ze het nooit nodig zullen hebben. Vol overgave beginnen ze aan hun leven samen, maar een noodlottig ongeluk drijft de twee uit elkaar. Dan wordt het boekje alsnog onder het stof vandaan gehaald en vullen de pagina’s zich met even eerlijke als hartverscheurende woorden. ‘Het boek van jou en mij’ is een onvergetelijk liefdesdrama over twee geweldige mensen die dapper aan de liefde beginnen en aan den lijve ondervinden wat er wordt bedoeld met in voor- en tegenspoed.

‘We zijn gezond. Alle dingen die er toe doen kloppen. De rest is maar ruis’

Wat is Het boek van jou en mij een heerlijk boek. Een emotioneel verhaal die je doet nadenken en die bij jou, als lezer, een traan zal laten vloeien. Natuurlijk is het ook volop genieten in dit boek. De liefde van dit verhaal spat van de bladzijdes af. Het leest lekker weg en als je er eenmaal in begint, nestel je je zo in dit verhaal dat je het niet meer weg wilt leggen. Ook de personages zijn stuk voor stuk bijzonder. Ze zijn lief en meelevend en absoluut je nieuwe ‘vrienden’ als het gaat om ficional bookcharacters.

De schrijfstijl van Fionnuala Kearney is fijn. Bij elk hoofdstuk wordt duidelijk aangegeven vanuit welk perspectief je leest en in welke tijd dit stuk zich afspeelt. Voor de een zal dit ongetwijfeld even wennen zijn, maar ik denk dat zij het niet op een duidelijker manier had toe kunnen passen in haar schrijfstijl. Daarnaast is er iets bijzonders aan deze schrijfstijl. Wat dat is kan ik je niet vertellen, zonder iets te gaan spoilen. Maar je zult er als lezer zelf aan het einde van het verhaal achter komen. Toen ik er zelf achter kwam, ging ik de schrijfstijl alleen nog maar meer waarderen. Het is zo sterk neergezet en aan het einde vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Niet alleen de schrijfstijl van dit boek vind ik bijzonder, ook de emotionele wijsheden van de personages laten je nadenken. Neem bijvoorbeeld bovenstaande quote. We denken er niet altijd overna, maar in feite is alles wat daar gezegd wordt waar. In dit boek word je af en toe gewoon weer even met beide benen op de grond gezet. Het leven gaat niet altijd zoals je plant en wilt, maar dit boek heeft mij in laten zien dat we blij moeten zijn met wat je hebt in het leven.

Het is eentje die mij echt bij zal blijven’

Het verhaal is heel erg bijzonder. Er gebeuren dingen die mij kippenvel bezorgden, dingen die je niet wilt meemaken. Dat maakt dit boek zo tastbaar, zo real. Dit is zeker een boek die op mijn re-read lijst komt. Het is eentje die mij echt bij zal blijven.

Ik geef Het boek van jou en mij zijn welverdiende 5 hartjes. Dit boek laat je nadenken, maar tegelijk geniet je volop van de liefde die van de bladzijdes afspat. Een boek die zelfs bij de meest emotieloze mensen een traan zal laten vloeien. Een verhaal die je bijblijft, die je opnieuw zult lezen en die je aanraad aan iedereen die van romans houdt.

Het boek van jou en mij iets voor jou? Via onderstaande link kom je direct op de juiste pagina om het boek te bekijken en/of kopen. Zo geef je Lovethesmellofbooks.nl ook nog een beetje liefde!

[bol_product_links block_id=”bol_5d2e30a053d7b_selected-products” products=”9200000099341841″ name=”Het boek van jou en mij – Fionnuala Kearney” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij dit boek al gelezen? Wat vond jij van dit verhaal, de schrijfstijl en de personages? Een aanrader? Laat het mij weten in de onderstaande reacties, op Instagram of op Facebook. Het lijkt me leuk om ideeën en meningen uit te wisselen.