Feelgood, Recensies, Roman

Recensie | Een Onverwachte Kerst – Natalie Cox

December is de maand waarin ik altijd graag in de kerststemming kom met een heerlijk kerstboek. Of een boek met sneeuw.. Of een boek met een winterthema.. Het maakt mij niet uit, zolang het maar decemberachtig is. Een Onverwachte Kerst van Natalie Cox heb ik gekregen van Sinterklaas en is het perfecte boek om alvast in de ho ho ho stemming te komen.

Een Onverwachte Kerst - Natalie Cox

Naam: Een Onverwachte Kerst
Auteur: Natalie Cox
Uitgeverij: Uitgeverij Boekerij
Aantal pagina’s: 302
Genre: Roman, Feelgood
Originele titel: Not Just for Christmas

Charlie houdt niet van Kerstmis, en dit zou wel eens de ergste decembermaand van haar leven kunnen worden. Haar vriend heeft haar ingeruild voor zijn personal trainer, haar appartement is getroffen door een gaslek en haar moeder heeft besloten de feestdagen met haar vijfde man in Australië door te brengen.
Single, met een lichte hersenschudding en tijdelijk dakloos, stemt Charlie er schoorvoetend mee in de feestdagen door te brengen in Devon, om mee te helpen in de hondenopvang van haar nichtje. Maar haar plannen voor een rustige plattelandskerst met enkel harige viervoeters als gezelschap vallen in duigen als ze de Duitse dog Malcolm en zijn onweerstaanbare (maar helaas verloofde) baasje Hugo ontmoet. En als klap op de vuurpijl is er ook nog Cal, de aantrekkelijke maar vreselijk arrogante lokale dierenarts. Deze kerst zou wel eens interessanter kunnen worden dan Charlie ooit had verwacht.

Met kerst kunnen er bijzondere dingen gebeuren..

Een Onverwachte Kerst stond hoog op mijn verlanglijst. Toen ik hem voor Sinterklaas kreeg wilde ik gelijk in de heerlijke kerststemming komen. En dat is gelukt met dit heerlijke boek. Als je van kerst houdt of van honden, of gewoon van allebei, dan is dit boek ook een aanrader voor jou. Dit verhaal zit boordevol liefde, dilemma’s, gezelligheid, honden en humor, heel veel fijne humor.

In een Onverwachte Kerst staan honden centraal. Charlie gaat tenslotte een paar dagen tijdens kerst letten op het hondenpension van Jez. De honden worden op zo’n leuke manier neergezet in dit verhaal. Je leert ze kennen en gaat stuk voor stuk van de beestjes houden.

Hoe adorable is de cover? Honden, check. Kerstgevoel, check. Sweetness overload, dubbel check! De cover is zo gezellig dat je alleen door er naar te kijken al in een kerstsfeertje komt. Hij past perfect bij het verhaal. Een super goede combinatie.

Ook de schrijfstijl van Natalie Cox is heel fijn. Het leest heerlijk door en het verhaal loopt goed in elkaar over. Af en toe een paar moeilijke woorden die in mijn woordenboek niet voorkomen, maar wanneer je de zin uitleest weet je uiteindelijk wel wat er bedoelt wordt. Hierdoor bleef het verhaal gewoon duidelijk en heerlijk om te lezen. Ook de karakters zijn stuk voor stuk prachtige exemplaren. Ik vind ze allemaal te gek. Zelfs de honden zijn gewoon te lief!! Wat een liefde in dit boek.

[bol_product_links block_id=”bol_5c13bf3db46b5_selected-products” products=”9200000095471773″ name=”Een onverwachte Kerst – Nathalie Cox” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Kom jij ook altijd in de kerststemming door boeken te lezen met kerstsfeer? Heb jij een Onverwachter Kerst ook al gelezen en heb je net als mij zo genoten? Of viel hij je juist wat tegen? Laat het mij weten in de reacties hieronder. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.

1 gedachte over “Recensie | Een Onverwachte Kerst – Natalie Cox