Na heel wat enthousiasme op Instagram en de prachtige cover van De Stroopwafelshop, moest ik dit boek gewoon hebben. De cover alleen al is natuurlijk heel erg uitnodigend. Ik rende dus snel naar de boekhandel en kocht dit uitnodigende boek. Hopelijk is De Stroopwafelshop weer een topper in het Nederlandse rijtje. Benieuwd of het mijn run naar de boekhandel waard was? Je leest het hieronder.

De Stroopwafelshop - Astrid Harrewijn

Naam: De Stroopwafelshop
Auteur: Astrid Harrewijn
Uitgeverij: Boekerij
Aantal pagina’s: 320
Originele titel:
Uitvoering: Paperback

De ouders, vriend en beste vriendin van Suze nemen het haar niet in dank af als ze spontaan ja zegt tegen een bizarre uitdaging. Samen met nog twee vrienden uit haar studententijd doet ze mee aan een wedstrijd van de Stroopwafelfabriek: wie maakt in één jaar de meeste winst met een koffietentje waar de stroopwafels vers worden gebakken? De hoofdprijs is honderdduizend euro, de verliezers zijn slechts een ervaring rijker. Suze gaat het in New York proberen, haar vrienden gaan naar respectievelijk Rome en Parijs.

Nog voordat ze in het vliegtuig stapt heeft Suze al spijt van deze ondoordachte actie, en als ze door een taxichauffeur in het upcoming maar nog behoorlijk criminele Bushwick, Brooklyn, wordt afgezet, zakt de moed haar al helemaal in de schoenen. Gelukkig krijgt ze hulp van vier Mexicanen die haar koffietentje verbouwen, wordt ze gesteund door de kleurrijke buurtbewoners die dagelijks hun kopje koffie drinken aan de bewonerstafel, en vindt ze troost bij haar oppashond. Maar is dat genoeg om de hoofdprijs te winnen?

De Stroopwafelshop is een heerlijke feelgood waarin ‘een nieuw begin’, vriendschap en liefde centraal staan. Eentje die je niet meer neerlegt op het moment dat je er eenmaal in begonnen bent.

‘Tegenslag is niet je grootste vijand, je bent zelf je ergste vijand. Succes is niet maakbaar, je moet het leven nemen zoals het komt.’ – De Stroopwafelshop

De karakters in De Stroopwafelshop zijn allemaal zo leuk! Het is alsof je thuis komt in een warm bad. Een vriendengroep waarvan je zeker weet dat ze je zullen accepteren. De een open, de ander meer gesloten. Sommige leuker dan de ander, toch is de combinatie van deze vriendengroep en hun vriendschap precies goed.

Astrid Harrewijn schrijft met liefde, dat zie je terug in het verhaal en in de schrijfstijl. Het leest als een trein en alles is perfect in proportie. Precies genoeg struggles, precies genoeg spanning en precies genoeg liefde. Astrid houdt het realistisch. Daarmee maakt ze het verhaal tastbaar en geloofwaardig. Geloof en taboes worden aangehaald in dit boek. Maar op een leuke, luchtige en open manier. Door het op deze manier in het verhaal te verwerken krijgt het een wat diepere ondertoon met een luchtig randje. Perfect voor dit boek!

Ook de cover is als een snoepje in een snoepwinkel. Letterlijk! Alles wat in het boek verteld wordt, zie je terug op deze cover. Hierdoor past de cover perfect bij het boek. Met de mooie lichte kleuren geeft het een frisse uitstraling en zal hij shinen in jouw boekenkast.

‘Alles is gewoon fijn aan dit boek. Het verhaal, de karakters, de schrijfstijl, gewoon alles. Ik heb genoten van het begin tot het einde.‘ – Lovethesmellofbooks.nl

Benieuwd geworden naar het boek De Stroopwafelshop van Astrid Harrewijn? Hieronder vind je een link naar het boek, kun je meer recensies lezen en zelfs het eerste hoofdstuk van het boek. Tevens kun je hier ook het boek bekijken en kopen. Zo geef je Lovethesmellofbooks.nl ook nog een beetje liefde! Toch liever naar de stenenboekhandel? Dat kan ik alleen maar supporten.

De Stroopwafelshop van Astrid Harrewijn krijgt van mij dus maar liefst 5 hartjes. Alles is gewoon fijn aan dit boek. Het verhaal, de karakters, de schrijfstijl, gewoon alles. Ik heb genoten van het begin tot het einde en ik kan niets anders zeggen dan het volgende. Astrid, maak je alsjeblieft een vervolg voor ons? 🙂

Liefs

P.S. Opzoek naar nog meer leuke boeken om te lezen? Klik dan gewoon hier.