Fantasie, Feelgood, Recensies, Young Adult

Recensie | Jinxed – Amy McCulloch

Een tijdje geleden was ik met mijn man lekker een weekendje weg. Niet naar een grote stad of bekende plek, maar gewoon een leuk dorpje rondom Alkmaar. Super leuk, echt van genoten. Wat ik op zo’n moment dan niet kan laten is om even in de plaatselijke boekhandel te gaan sneupen. Elke boekhandel verkoopt zijn boeken weer op een andere manier en dat is soms erg leuk om te zien. Uiteraard kocht ik ook een boek, zoals ik altijd doe in de boekhandel. Ik kocht dit keer Jinxed van Amy McCulloch. Het verhaal sprak mij aan en ik had al diverse goede dingen over dit boek gehoord op bookstagram. Benieuwd of dit boek ook zo goed bij mij in de smaak valt? Hieronder vind je mijn eerlijke mening.

Recensie - Jinxed - Amy McCulloch

Naam: Jinxed
Auteur: Amy McCulloch
Uitgeverij: HarperCollins Young Adult
Aantal pagina’s: 320
Genre: Young Adult, Feelgood
Originele titel: Jinxed

Laceys grote droom is om later bij moncha te werken, het enorme technologiebedrijf dat de baku heeft uitgevonden, een digitaal huisdier waarmee je honderd keer meer kunt doen dan met een smartphone en die bovendien een echte vriend kan worden. Om haar doel te bereiken wil Lacey naar Profectus, een eliteschool waar alles draait om hightech. Wanneer ze wordt afgewezen, omdat ze zich geen geavanceerde baku kan veroorloven – maar alleen een simpel insect: de Nokia onder de baku’s – valt haar droom in duigen.

Dan vindt ze onder een struik de kapotte resten van een level 3 baku. Met engelengeduld weet ze het ding te repareren, en dan staat er een adembenemend mooie kat voor haar, die ze Jinx noemt. Tot haar vreugde krijgt ze met Jinx alsnog toegang tot Profectus. Maar dan beginnen de problemen. Jinx is anders. Hij lijkt soms wel… echt. En waarom is haar gezworen vijand Carter zo bovenmatig in hem geïnteresseerd?

Dit is echt een heel goed verhaal. Vanaf het moment dat je in dit boek begint word je meegezogen in dit verhaal. En het zal je niet meer loslaten, je wilt gewoon doorlezen. Het verhaal zit vol met vriendschappen, loyaliteit, een stukje humor, maar ook spanning. Vooral het laatste gedeelte van dit boek vond ik best spannend.

De karakters in dit boek passen zo goed bij elkaar. Je merkt echt dat er zich een vriendschap ontwikkeld naarmate je verder in het verhaal komt. Ze willen elkaar altijd helpen, no matter what! Ook de vriendschap tussen de karakters en hun Baku vond ik heel mooi uitgewerkt. Als je goed in dit boek zit, spat die vriendschap af en toe van de bladzijdes af. Ik vind dit verhaal sowieso uniek en wat het eigenlijk nog leuker maakt is dat je je goed in kunt beelden hoe het zou zijn als jouw huisdier een Baku zou zijn.

De cover is ook heel erg uitnodigend! Dit boek shined gewoon tussen de andere boeken dat hij wel op moet vallen bij je zoektocht naar een nieuw boek. De combinatie van lichtblauw met roze is heel fris en lieflijk! Daarnaast het kleine 3D effect op de voorkant van de cover is een prachtig detail! Je kunt van de voorkant een beetje afleiden waar het boek over gaat, toch word je ook erg verrast! Een prachtige coverbuy, maar zeker ook een goede storybuy!

Ik kende Amy McCulloch niet, maar zoals de meesten al wel weten sta ik altijd open voor nieuwe schrijvers. Haar schrijfstijl is heel fijn om te lezen. Het is duidelijk, alles loopt lekker in elkaar over en er zit een goede dosis humor in. Dat is nooit verkeerd. Ook de manier hoe ze  haar karakters tot leven brengt is heel mooi om te lezen.

Het open einde van dit boek geeft aan dat er gewoon nog een deel twee komt! Ik had serieus niet gedacht dat dit een serie zou zijn. Pas toen ik het boek bijna uit had, kreeg ik het pas in de gaten. Het einde is dus heel open en laat ons in veel spanning achter. Ik ben echt heel erg benieuwd naar deel 2 en hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen! Go Amy McCulloch!

Ik geef dit boek dan ook mijn derde 5 hartjes beoordeling van het jaar. De cover is prachtig en ik vind het verhaal zo leuk en uniek uitgewerkt. Ook het feit dat dit boek zo lekker wegleest geeft mij de reden om dit boek gewoon als goed te beoordelen. Dus zoek je nog een leuk boek over vriendschap, (beetje) liefde, loyaliteit en (Baku)dieren? Dan is dit zeker een mustread voor jou!

[bol_product_links block_id=”bol_5ce5a9ed57913_selected-products” products=”9200000095274460″ name=”Jinxed – Amy McCulloch” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Ben je ook zo benieuwd geworden naar dit boek? Via bovenstaande link kom je gelijk bij het goede boek uit.

Heb jij Jinxed van Amy McCulloch ook al gelezen? Vond jij het Baku verhaal ook zo uniek of had je er meer van verwacht? Wat is jouw rating voor dit boek? Laat het mij weten in de reacties hieronder, via Instagram of onze Facebookpagina. Altijd leuk om over boeken te kletsen!

1 gedachte over “Recensie | Jinxed – Amy McCulloch