Recensie | Ik zie je op het strand – Jill Mansell

Voorheen spraken de boeken van Jill Mansell mij niet heel erg aan. Natuurlijk heb ik er wel eens eentje van haar gelezen, maar toch bleef het altijd daar wat bij. Maar de laatste maanden ben ik toch erg nieuwsgierig geworden naar haar allernieuwste boek ‘Stuur me een berichtje’. Toen ik het boek ‘Ik zie je op het strand’ zag liggen, dacht ik meteen: laat ik eerst dit boek eens proberen. Ik kocht ‘Ik zie je op het strand’ en las hem binnen 4 dagen uit. Met een dochtertje van 1,5 jaar en een huishouden die door blijft gaan is dat voor mij best snel! Je kunt dan denk ik ook wel raden wat ik van het boek vind, maar hieronder vind je toch nog mijn uitgebreide recensie.

Jill Mansell - Ik zie je op het strand

Naam:
 Ik zie je op het strand
Auteur: Jill Mansell
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina’s: 378
Oorspronkelijke titel: Meet Me at Beachcomber Bay

Clemency is niet op zoek naar de liefde als ze Sam ontmoet in het vliegtuig. Maar aan het eind van de vlucht hebben ze een echte klik. Dit voelt als iets heel speciaals… maar hij verdwijnt helaas uit haar leven. Drie jaar later woont Clem weer in haar geboortedorp in Cornwall. Als haar stiefzus Belle uit Londen overkomt, verwaander dan ooit nu ze de perfecte man heeft gevonden, is Clem blij voor haar, echt waar… tot ze ontdekt wie Belles perfecte man is: Sam!

Wat een práchtige cover heeft Ik zie je op het strand. Dit is denk ik echt wel een van mijn favoriet. De kleurencombinatie is vrolijk, kleurrijk en zomers! Het lijkt wel alsof de tekeningen aangebracht zijn met iets van (water)verf, echt heel erg mooi. Dat zomerse effect wat de cover uitstraalt voel je ook absoluut weer terug in het verhaal zelf. Een waanzinnig mooie cover, bij een prachtig verhaal!

Jill Mansen heeft een heerlijke relaxte schrijfstijl. Het leest gewoon zo lekker weg, dat je het boek echt zo uit hebt. Daarnaast weet ze heel erg goed sfeer in het boek te leggen waardoor het echt aanvoelt als een zomers boek. Het is geschreven vanuit een persoon, Clemency. Dit maakt de verhaallijn duidelijk en goed te volgen. Echt een heel fijne schrijfstijl waardoor je op een rustige manier zo door het verhaal heen vliegt.

Wat vind ik van ‘Ik zie je op het strand’

Ik denk dat het al wel duidelijk is dat ik volop van dit boek genoten heb. Wat een heerlijk zomers boek met een ontzettend leuk liefdes verhaal. Niet te zoetsappig of over de top, nee totaal niet. Gewoon een romantisch verhaal met liefde, veel humor, familie en vriendschappen. Bij elke bladzijde die ik omsloeg, genoot ik volop van Clemency, Ronan, Belle, Varity en alle andere karakters. Dit is echt absoluut een boek dat je van begin tot einde zal blijven boeien.

Het leuke in dit boek vind ik dat alle karakters verschillend zijn. Ze zijn allemaal uniek van zichzelf, maar wanneer ze op een gegeven moment in het verhaal samen komen voelde ik gelijk een heel warm familiegevoel. Dat straalde het verhaal gewoon uit. Dat voelde zo goed! Dat een schrijfster dat aan de lezer over kan brengen in een verhaal vind ik echt heel bijzonder.

Hetgeen wat ik wel iéts minder realistisch in het verhaal vond is dat op het einde eigenlijk alles perfect afloopt. Té perfect als je het mij vraagt. Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat iedereen ook echt alles krijgt wat hij/zij wil of verlangt. Soms moet je keuzes maken en kun je niet alles hebben. In dit verhaal is dat absoluut niet het geval. Houd je van een realistisch oogpunt in een verhaal, dan denk ik dat dit een puntje van kritiek kan zijn. Mij stoorde het niet dusdanig, al viel het mij wel erg op. Toch maakt dat het einde wel weer heel mooi!

Met mijn 5 sterren rating raad ik je zeker aan dit boek eens te gaan lezen als je van liefde, familie, humor en een zomers gevoel houd. Jill Mansell heeft mijn aandacht getrokken!

Benieuwd?

Wil je ook Ik zie je op het strand lezen na aanleiding van mijn recensie? Via onderstaande link kun je hem gemakkelijk bekijken via bol.com. Daarmee steun je lovethesmellofbooks.nl ook nog eens

[bol_product_links block_id=”bol_5b48f86f57021_selected-products” products=”9200000071452266″ name=”Ik zie je op het strand” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Ben jij ook benieuwd geworden naar Ik zie je op het strand of heb jij hem ook gelezen? En wat vind jij van de boeken van Jill van Mansell, heb je nog aanraders voor mij? Laat het mij dan weten in de reacties hieronder.
Ik ben heel erg benieuwd!!