Recensie | Twintig regels liefde – Rowan Coleman

Twintig regels liefde van Rowan Coleman heb ik een keer langs zien komen bij andere boekenbloggers en Instagrammers. De cover sprak me gelijk aan, toen ik het verhaal achterop de cover las was is helemaal om. Dit boek wilde ik lezen. Op het boekenfestijn in Leeuwarden zag ik hem ineens liggen tussen alle andere boeken en hij viel behoorlijk op met zijn prachtige cover. Die was van mij! Benieuwd of ik er ook zo van genoten heb als ik gehoopt had? Benieuwd of dit een echte aanrader is of toch een boek dat je beter kunt laten liggen? Lees het hieronder in mijn eerlijke recensie.

Naam: Twintig regels liefde
Auteur: Rowan Coleman
Uitgever: Boekerij
Aantal Pagina’s: 352
Oorspronkelijke titel: We Are All Made of Stars
Uitvoering: Paperback / Ebook
Prijs: €17,50 / €7,99

Wat als je nog maar één kans had? Eén kans om een brief achter te laten voor degene van wie je houdt? Wat zou je schrijven? Tijdens haar nachtdiensten schrijft verpleegkundige Stella brieven voor haar patiënten. Daarin vertellen ze aan hun geliefden over hun gedachten, hun gevoelens, en over hun laatste wens. Soms staan er praktische tips in – hoe werkt een wasmachine? – en soms ouderlijk advies – hoe word je een goede vader? Stella belooft dat ze de brieven pas na hun dood zal versturen. Maar dan breekt ze die belofte: er is één brief waarvan ze vindt dat ze die op tijd moet posten, om iemand een laatste kans te geven op verzoening en een goede afloop…

‘Boeken zijn net een soort tijdreizen. Ze tillen je op uit je leven en zetten je neer in het leven van iemand anders.’

De cover van Twintig regels liefde vind ik zo vrolijk en uitnodigend om te lezen. Dit boek viel gelijk op tussen alle andere boeken. Vrolijke kleuren, frisse strepen, fleurige titel. Een prachtige, uitnodigend boek die je snel oppakt.

Rowan Coleman kan echt heerlijk schrijven. De schrijfstijl pakt je gelijk waardoor je het boek niet meer los wilt laten. Er zit zowel heerlijke stukken humor in, als ontzettende ontroerende stukken. Helaas vond ik persoonlijk te vertaling/correctie van dit boek niet perfect. Ik heb veel spelfouten gezien en dan heb ik het verder niet over d, t of dt fouten, maar meer over simpele fouten zoals ‘ene’ wat ‘een’ moet zijn. Zo zonde, dat is helemaal niet nodig.

Wat vind ik van het boek Twintig regels liefde?

Ik heb volop genoten van Twintig regels liefde van Rowan Coleman. Het is een verhaal met een traan en een lach. Dit boek heeft natuurlijk een uniek onderwerp, althans ik heb nog nooit een boek gelezen met zo’n verhaallijn. Een verhaal over mensen die weten dat ze dood gaan, hun laatste tijd in een hospice verblijven en de verpleegster vragen een laatste persoonlijke brief voor hun geliefden voor ze te schrijven. Dit verhaal heeft me ontroerd, maar tegelijk heb ik af en toe ook kunnen lachen. Ontroert op de momenten wanneer mensen persoonlijke brieven schreven of wanneer er iemand stierf. Maar af en toe stonden er ook heerlijke humoristische anekdotes of tips van geliefden in waar ik erg om kon lachen.

Rowan Coleman heeft Twintig regels liefde echt prachtig geschreven. Luchtig en met een vleugje humor op zijn tijd. Verder vind ik persoonlijk het verhaal niet heel voorspelbaar, maar het is wel een heerlijk easy to read boek. Voor als je tussendoor zeker wilt zijn van een mooi boek, is dit zeker een aanrader.

Interesse gekregen in dit boek?
Koop bij bol.com

Heb jij Twintig regels liefde van Rowan Coleman ook gelezen? Wat vond jij ervan? Vond je het een top verhaal die je aan zou raden of een flop boek die je liever uit de weg gaat? Laat het me weten onder de reacties, ik ben erg benieuwd.

– When you support small business, you’re supporting a dream ♥

De link naar bol.com is in samenwerking met het bol.com partnerprogramma. Door het belangstellende boek via mijn bol.com link te kopen, krijg ik een kleine vergoeding voor het promoten van dit boek op mijn website. Met deze kleine bijdrage kan lovethesmellofbooks.nl groeien en nog meer leuke acties organiseren. Help jij lovethesmellofbooks.nl groter worden? ♥

Getagd , , , , , ,