Fantasie, Recensies, Young Adult

Recensie | Meester Legende – Stephanie Garber

Nadat ik Caraval met veel plezier heb verslonden, wilde ik natuurlijk gelijk in Meester Legende beginnen. The show must go on! Ik kocht tegelijk met Caraval, Meester Legende, om zo de covers identiek te hebben en zodat ik na het lezen van Caraval natuurlijk gelijk door kon lezen. Hieronder vind je mijn recensie van Meester Legende.

Meester Legende - Stephanie Garber

Naam: Meester Legende
Auteur: Stephanie Garber
Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina’s: 416
Originele titel: Legendary

Vol overgave stort Donatella zich in een nieuwe voorstelling van meester Legende, dit keer ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de keizerin van het Meridiaanse Keizerrijk. Maar Tella speelt nog een ander dodelijk spel. In ruil voor informatie over haar verdwenen moeder, moet ze meester Legendes ware identiteit achterhalen. Terwijl ze zijn grootste geheim probeert te ontrafelen, groeit haar fascinatie voor hem. Tella heeft altijd gezworen nooit verliefd te worden, maar algauw bevindt haar hart – én daarmee haar leven – zich in groot gevaar…

The show must go on!

In Meester Legende draait het nu niet meer om Scarlett, maar om haar zus Donatella. Dat is even een hele omschakeling aangezien je in het eerste deel bijna niet kennis gemaakt hebt met Donatella. Toch vind ik het wel weer een heel verfrissend effect hebben op het verhaal. Je merkt dat de zussen twee heel verschillende karakter eigenschappen hebben en dus hele andere beslissingen in het spel nemen. Dat maakt dit verhaal ineens weer heel anders dan het vorige verhaal.

De magie en mysterie die je in het eerste deel vond, vind je in dit deel ook weer rijkelijk terug. Ook de aanwijzingen zijn weer even dubieus als de vorige keer. Soms makkelijk te volgen, andere keren totaal niet. Dat maakte dat ik soms de draad van het verhaal weer even verloor. Toch werd het snel weer duidelijk en herpakte ik mezelf weer in het verhaal. Naast mysterie, heb ik ook ontzettend genoten van het vleugje liefde dat zich in de verhaal afspeelt. Het maakt het verhaal net even iets luchtiger.

De schrijfstijl van Stephanie Garber is fijn. Het verhaal leest heel fijn weg en is mooi opgebouwd. Ook de karakters horen weer heel goed bij het verhaal. Sommigen ken je nog uit Caraval, anderen zijn compleet nieuw. Wat weer wat diversiteit geeft. Ondanks dat ik Dante super irritant vond in het eerste deel, ben ik in Meester Legende echt wel van hem gaan houden. Je leert Dante beter kennen en hij is af en toe zeker een echte gentleman in Meester Legende. I love him!

Ook de cover is weer subliem. Hij is echt prachtig. Strak, mysterieus, magisch en hoort gewoon helemaal bij het verhaal. Ik ben super blij dat ze deze versie van de cover doorgezet hebben in het vervolg deel en hoop met heel mijn hart dat het derde deel De Finale van deze serie er ook zo spectaculair uit komt te zien! Nu is het met spanning afwachten hoe dit verhaal gaat eindigen.

[bol_product_links block_id=”bol_5c1398cd44920_selected-products” products=”9200000095803068″ name=”Meester Legende – Stephanie Garber” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”0″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Caraval en Meester Legende ook al gelezen? Wat vind jij van deze serie en het feit dat er nog een 3e deel aan komt? Laat het mij weten in de reacties hieronder. Ik ben echt super benieuwd!

1 gedachte over “Recensie | Meester Legende – Stephanie Garber