Feelgood, Recensies, Roman

Recensie | De Hot Daddy list – Madelein Kerseboom

De Hot Daddy List is Madelein Kerseboom haar eerste feelgood roman, haar debuut. Ik volg haar al een tijdje op Instagram en was gelijk erg benieuwd naar haar feelgood boek! Nadat ik mijn eigen Hot Daddy List top 3 toegestuurd had tijdens haar winactie, kreeg ik te horen dat ik een van de winnaressen was. Wat een geluk! Toen ik het boek binnen had ben ik gelijk begonnen met lezen. Benieuwd wat ik van haar debuut feelgood roman vind? Lees het hieronder.

Madelein Kerseboom - De Hot Daddy List

Naam: De Hot Daddy List
Auteur: Madelein Kerseboom
Uitgever: Uitgeverij Marmer Boeken B.V.
Aantal pagina’s: 244
Genre: Feelgood, Roman
Oorspronkelijke titel: n.v.t.

Alice werkt met veel plezier als leidster op de buitenschoolse opvang. Ze heeft een leuke kleutergroep en gezellige collega’s: Arie, die op mannen valt en last heeft van bindingsangst, en Kiki, een vrijgevochten vrijgezel. Met z’n drieën bespreken ze veelvuldig hun favoriete onderwerp, de Hot Daddy List, een zelfbedachte “lijst’ met de leukste papa’s van de bso. Met stip op nummer 1 staat John, de knappe vader van de vierjarige Sara.
Niet alleen in haar werk, maar ook in de relatie met haar vriend Daan is Alice heel gelukkig. Drie jaar geleden is ze ingetrokken in zijn huurappartement in Utrecht en nu zijn ze op zoek naar een koophuis van hen samen. Alice waant zich in een perfecte wereld. Maar dan zet een onverwachte gebeurtenis haar leven volledig op z’n kop.

Toen ik de cover van dit boek zag, dacht ik gelijk: Dit boek moet een verhaal zijn vol liefde en vriendschap. Dat straalt deze cover voor mij gewoon uit. Met het roze accent van de titel, maakt dit voor mij de cover compleet. Het is een mooie cover, een boek dat in mijn ogen straalt. Niet te veel poespas, maar dat is in dit geval ook helemaal niet nodig. De coverfoto straalt van zichzelf al, al zeg ik het zelf. Ik heb er niet eens een filter overheen hoeven doen. Hij is gewoon perfect zoals hij is. Een echte #nofilter cover!

Madelein Kerseboom heeft in De Hot Daddy List een heel duidelijke schrijfstijl. Daar houd ik erg van. Het verhaal wordt vanuit een persoon beschreven. In dit geval is dat Alice en vanuit een ander oogpunt zul je dit verhaal ook niet lezen. Dat maakt het een duidelijk verhaallijn en is alles gewoon super easy te volgen. Daarnaast weet ze emoties en gebeurtenissen zo mooi te beschrijven dat ze ook echt gaan leven voor de lezer.  Ze heeft een pure en realistische schrijfstijl waardoor dit echt een verhaal is die ook prima in het ‘It could happen to me’ rijtje zou passen.

Wat vind ik van De Hot Daddy List?

In eerste instantie verwachtte ik dat dit verhaal voornamelijk zou gaan over een lijst van papa’s, en dat de medewerk(st)ers van de BSO alleen maar bezig zouden zijn met bijvoorbeeld wie de meeste papa’s kon veroveren of iets dergelijks. Niets blijkt minder waar! In dit verhaal komt de Hot Daddy List natuurlijk wel naar voren, maar in mijn ogen is het niet het centrale onderwerp van het verhaal. Dit verhaal is veel meer dan alleen een oppervlakkig verhaal over een lijst met hete vaders. Het is een verhaal met diepte, verdriet en emoties. Die vervolgens weer opgevolgd worden door vriendschappen, liefdes en meer.

Dat maakt dat dit verhaal absoluut mijn 4 sterren rating waard is! Het is écht een heerlijk boek met alle aspecten die een feelgood zou moeten hebben. Vriendschap, liefde, drama en natuurlijk een vleugje humor.

Ook in dit boek ga je weer van de personages houden. In dit boek zijn mijn favoriete personages toch wel Alice, Sara, Oma en Arie. Je leert ze allemaal stuk voor stuk kennen. De een heeft heerlijke humor en de andere is zo zorgzaam dat je haar een dikke knuffel wilt geven. Zo hebben ze allemaal wel iets bijzonders. Je gaat vanzelf om ze geven.

Een ideaal boek dus voor tussendoor of wanneer je echt even lekker op de bank wilt zitten met een heerlijke feelgood roman. Madelein Kerseboom is zeker een nieuwe Nederlandse schrijfster die in mijn rijtje van favoriete Nederlandse schrijfsters komt tussen Chantal van Gastel, Lisette Jonkman en Charlotte de Monchy! Ik ben erg benieuwd naar haar boeken die nog zullen komen. Ze heeft met haar eerste boek in ieder geval al bewezen dat ze een goede schrijfster is waar wij zeker meer van gaan horen.

Ook zo benieuwd geworden naar Madelein Kerseboom haar debuut roman? Neem dan snel een kijkje via onderstaande link.
[bol_product_links block_id=”bol_5b477bdb1f11b_selected-products” products=”9200000084995468″ name=”De Hot Daddy List – Madelein Kerseboom” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Heb jij Medelein Kerseboom haar debuut De Hot Daddy List al gelezen? Of ben je nu juist super benieuwd naar dit boek? Laat het mij in de reacties weten, ik ben erg benieuwd!